سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک متخصص شنوایی‌شناسی تاکید کرد:

هر فرد باید یک بار در سال تست شنوایی بدهد

سلامت وضعیت شنوایی در سنین مدرسه، مهمترین عامل یادگیری دانش‌آموزان به شمار می‌رود چرا که بیش‌ترین سهم یادگیری در محیط‌های آموزشی، از طریق خوب گوش دادن به دست می‌آید.

دکتر سعید ملایری، متخصص شنوایی شناسی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کم شنوایی‌های یک طرفه(یک گوش) یا دوطرفه (دوگوش) در دانش آموزان به عنوان یک مشکل جدی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که بی‌توجهی نسبت به آن سبب افت تحصیلی و بروز مشکلات گفتاری در آنها می‌شود. 

وی افزود: افراد باید در مورد حفظ سلامت شنوایی خود اطلاعات کافی داشته‌ باشند و والدین و مربیان بهداشت مدارس نیز در مورد میزان شنوایی کودک دقیق شوند. 

دکتر ملایری خاطر نشان کرد: وضعیت شنوایی افراد، در هر سنی باید سالیانه به عنوان ارزیابی شنوایی پایه مورد بررسی قرار گیرد. در صورت انجام مستمر، این ارزیابی همانند یک پرونده پزشکی می‌تواند در مراجعت بعدی هر فرد با وضعیت قبلی خود به طور مداوم مورد پایش قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: در این ارزیابی، همچنین کودکانی که کم شنوایی یک طرفه دارند، تشخیص داده می‌شوند. کودکان کم شنوا جهت‌یابی خوبی ندارند و در جهت‌یابی صدا دچار مشکل می‌شوند. 

دکتر ملایری یاد آور شد: برای رفع این مشکل باید به متخصص مراجعه شود در محیط‌های آموزشی و مدارس بهتر است آموزگاران،‌ این دسته‌ از دانش‌آموزان را در صندلی‌های جلو کلاس درس بنشانند تا به شنوایی و یادگیری بهتر آنها کمک کنند. 

وی افزود: همچنین ممکن است بر اثر سرماخوردگی‌‌های فصلی نیز کودکان دچار کم‌شنوایی شوند که با دارو و مراقبت بهداشتی به راحتی برطرف می‌شود. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.