سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی خبرنگار بازداشت‌شده الجزیره در مصر

مقامات مصری تصویربردار بازداشت شده شبکه الجزیره در این کشور را آزاد نمودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه "الجزیره"،  مقامات مصری "محمد بدر" فیلم‌بردار شبکه "الجزیره مباشر" را که به ‌سبب پوشش وقایع مصر بازداشت شده بود،  آزاد کردند.

دادگاه جنایی قاهره یکشنبه‌ گذشته حکم به بی‌گناهی محمد بدر از اتهامات وارد شده به او و 61 تن دیگر از بازداشت‌شدگان قضیه معروف به "رمسیس اول" را داد، منطقه رمسیس ازپانزدهم ماه ژوئیه گذشته و پس از کودتا علیه محمد مرسی شاهد خشونت‌ها در این منطقه بود.

بدر یکی از ده‌ها خبرنگاری است که از زمان برکناری مرسی در مصر بازداشت شده‌است . 

 طبق گزارش‌ها برخی از خبرنگاران بازداشت شده دراین کشور مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند مانند تولید کننده شبکه الجزیره مباشر مصر "علی محمد فرحات" که در 28 ژوئن مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و برخی دیگر از خبرنگاران نیز حتی هدف ترور بودند ، مانند فیلم‌بردار الجزیره در میدان النهضة، وی از گلوله‌ای که به سمت او شلیک شد جان سالم بدر برد.


تاکنون نیز تعداد زیادی از خبرنگاران شبکه الجزیره در این کشور دستگیر شده‌اند.

 درهمین باره کاخ سفید از دستگیری‌ خبرنگاران و دانشگاهیان در این کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی عمل برای این افراد در مصر شده‌است.

سخنگوی کاخ سفید خواستار آزادی روزنامه‌نگاران الجزیره شد و گفت که ما از دولت مصر می‌خواهیم که این افراد بازداشت شده را آزاد و آنان را از اتهامات وارده مبرا گرداند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.