سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گنگره سلامت در حوادث و بلايا عنوان شد

تشکيل دبيرخانه سلامت در حوادث و بلايا

رئیس شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی از تشکیل از دبیرخانه دائم سلامت در حوادث و بلایا خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر  بهرام عین‌اللهی امروز  16 بهمن در ششمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا  که در سالن همايش هاي رازي برگزار شده بود گفت:  در ابتدای انقلاب با وجود اینکه جمعیت کشور یک سوم جمعیت امروز بود اما بسیاری از مردم حتی برای درمان بیماری پیش‌پا افتاده باید به خارج از کشور اعزام می‌شدند اما امروز تمام خدمات پزشکی را خودمان ارائه می‌دهیم.

دبیر کنگره سلامت در حوادث و بلایا ادامه داد: کشور ما امروز در منطقه پیشرو بوده و بسیاری از کشورهای منطقه و حتی پیشرفته برای کارهای درمانی‌شان به ایران می‌آیند.

عین‌اللهی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی زاییده انقلاب و تفکرات امام(ره) است و در زمانی که کشور با تهاجم بیگانگان مواجه بوده این سازمان با خدمات شبانه‌روزی شکل گرفت و در دوران دفاع مقدس خودباوری را آموخت.

وي با بيان اين که در رشته‌های پزشکی به تنهایی پیشرفت زیادی شده اما زمانی که صحبت از مباحث بین رشته‌ای می‌شود ضعف‌هایی وجود دارد تصريح کرد: امروز بسیج یک سازمان خدماتی صرف نیست بلکه سازمانی علمی است و دارای اهدافی مانند توسعه پژوهش‌های کاربردی بر اساس نیاز جامعه ایجاد همکاری بین رشته‌ای در جهت نیاز مردم، ارائه پژوهش‌های مربوط به نیاز جامعه و ارتقاء سلامت است.

عين الهي در پايان  از تشکیل دبیرخانه دائم سلامت در حوادث و بلایا خبر داد.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.