سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عریقات خواستار مجازات رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی نژادپرست شد

"صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی در مذاکرات موسوم به صلح با اسرائیل تاکید کرد، تل آویو یک رژیم نژادپرست است و باید مجازات شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تی‌وی؛ "صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات سازش با اسرائیل ضمن اشاره به مذاکره اخیر خود با "تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی مونیخ تصریح کرد، لیونی ما را به این متهم کرد که ما خواهان  صلح نیستیم و من به او گفتم که رفتارهای نژادپرستانه اسرائیل در قبال مردم فلسطین طوری بود که حتی در آفریقای جنوبی نیز این رفتارها انجام نشده است. جهان باید در برابر این رژیم نژادپرست بایستد و این رژیم را به خاطر جنایاتی که مرتکب شده مجازات کند.

 وی افزود، جامعه بین المللی باید رژیم اسرائیل را به خاطر سیاست های تجاوزکارانه بر ضد مردم فلسطین مجازات کند. جامعه بین المللی نباید تنها به محکوم کردن جنایات و اقدامات رژیم صهیونیستی بسنده کند.

همچنین وی افزود، فلسطینی ها اسرائیل را به عنوان یک دولت یهودی به رسمیت نمی شناسند. من به لیونی در برابر همه نمایندگان جهان گفتم که ما تاریخ، مذهب و تمدن خود را تغییر نمی دهیم. ما فرزندان قانونی و مشروع فلسطین هستیم و اسرائیل را به عنوان یک دولت یهودی قبول نداریم.

وی در ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در ادامه ساخت شهرک و کشتار 40 فلسطینی از زمان آغاز مجدد مذاکرات سازش از جولای 2013 میلادی گفت، رژیم تل آویو بیش از 10 هزار واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست نشین احداث و بیش از 219 خانه فلسطینی  را تخریب کرده است.

 مذاکرات سازش دو طرف پس از گذشت 3 سال وقفه بار دیگر با تلاش های جان کری وزیر خارجه آمریکا از سرگرفته شده است.

گسترش  سیاست شهرک سازی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین مانع بزرگی برای پیشبرد مذاکرات بوده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.