سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور:

کشور ظرف دو روز آینده از بحران برف و یخ زدگی خارج می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف امروز و فردا از حالت بحران برف و یخ زدگی کشور خارج شود و به روال عادی برگردد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشورامروز ۱۶ بهمن در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا گفت: در جلسه شب گذشته در استان مازندران در راستای تصمیمات رئیس‌جمهور و ابلاغیه وزیر کشور، نیروهای مسلح از جمله ‌ارتش و سپاه وارد عرصه بحران شرایط جوی کشور شده‌اند. 

وی با بیان اینکه مشکلی که وجود دارد روستاهای صعب‌العبور است که ظرف امروز و فردا مشکلاتشان حل می‌شود و مشکل آب و برقشان حل می‌شود افزود: تا این لحظه مورد فوتی گزارش نشده است و حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر که در پی این حوادث مجروح شدند اما نیازی به بستری نداشته‌اند. 
قدمی تأکید کرد: این سرما با تحقیقی که انجام شده در ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
 
آخرین آمار برف شدید مربوط به سال ۴۲ است که ۶۰ سانتی‌متر ضخامت برف بوده است اما اکنون تا یک متر و ۷۰ سانتی‌متر هم رسیده است که برای استان‌های شمالی غافلگیرکننده بوده است. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف امروز و فردا از حالت بحران خارج شویم و باید روال عادی‌سازی پیش گرفته شود و مردم نیز باید دخیل شوند چرا که برای رفع مشکلات احتیاج به انجام کارهای سنگین نداریم اما می‌توانند همانند گذشته نیروهای مردمی سهم عمده‌ای در برطرف کردن مشکلات ایفا کنند. 

قدمی با اشاره به اینکه استان گیلان و غرب مازندران درگیر این حوادث بوده، تصریح کرد: حوادث برفگیر شمال کشور حجم سنگینی داشته و این موضوع امدادرسانی را کند می‌کند. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه ۳۰ استان کشور به جز هرمزگان درگیر بارش برف و سرما هستند، خاطر نشان کرد: اکثر استان‌های ما مشکل برف را داشته‌اند اما به شدت استان‌های گیلان و مازندران نبوده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.