سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقتدایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خواستار شد

ضرورت ارائه "مشروح مذاکرات هسته‌ای" به دانشگاهیان از سوی مجریان سیاست خارجی

نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان گفت: آقای رئیس‌جمهور به مجریان سیاست خارجی دستور دهد تا اطلاعات مورد نیاز جامعه دانشگاهی و مفاد توافقات و مذاکرات رسمی و غیر رسمی در اختیار بخش نخبه جامعه و افکار عمومی قرار گیرد.

عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده مردم اصفهان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور در جمع روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که عنوان کرد چرا عده‌ای کم سواد منتقد توافقنامه ژنو هستند ولی دانشگاهیان ما به طور خصوصی حرف می‌زنند و وارد میدان نمی‌شوند، گفت: این نکته که رئیس جمهور از دانشگاهیان خواسته است تا اظهارنظر کنند، در نوع خود موضوعی است که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.  
 
وی افزود: اظهارات رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که وی حضور دانشگاهیان در اظهارنظر پیرامون مسائل بین‌المللی و هسته‌ای را کمرنگ می‌بیند و این واقعیت است که امروز حجم قابل توجهی از اطلاعات و آگاهی‌ها که باید در اختیار جامعه دانشگاهیان و نخبگان کشور قرار گیرد، توسط دولت، مسئولان و متولیان اجرایی آنگونه که شایسته، باید و شاید است، انجام نشده است.  
 
مقتدایی تاکید کرد: توصیه ما به فعالان و مجریان سیاست خارجی این است که اطلاعات مورد نیاز دانشگاهیان را در اختیار آن‌ها قرار دهند.  
 
وی افزود: آقای رئیس جمهور اگر به دانشگاهیان توصیه می‌کند باید قبل از آن به همکاران خودشان نیز دستور دهد تا اطلاعات مورد نیاز جامعه دانشگاهی و مفاد توافقات و مذاکرات رسمی و غیر رسمی در اختیار بخش نخبه جامعه و افکار عمومی قرار گیرد.  
 
نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان اظهار داشت: بخشی از این عدم اظهارنظرهای حوزویان و دانشگاهیان به نداشتن اطلاعات و ارائه قطره‌چکانی اطلاعات از سوی دولت بر می‌گردد، بنابراین امروز برای تحقق خواست رئیس‌جمهور، متولیان بخش سیاست خارجی مخصوصا وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید اطلاعات مورد نیاز، شرح مذاکرات و توافقات را در اختیار دانشگاهیان کشور قرار دهند.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: روز گذشته نیز جمعی از دانشگاهیان مجلس نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهور امضاء کردند و این نامه در خصوص ارائه نکردن اطلاعات به افراد دانشگاهی بوده است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده نیز شخصا نامه‌ای برای رئیس جمهور ارسال کردم و در آن خواستم برای تحقق نظر رئیس‌جمهور مبنی بر ارائه دیدگاه‌ها از سوی دانشگاهیان و مطلعان دستور دهند تا مشروحی از مذاکرات و مفاد مورد نیاز و توافقات صورت گرفته به نحو شایسته در اختیار دانشگاهیان و حوزویان کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکره ، هسته ای ، امضاء
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.