سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیصل المقداد:

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مخالف موضع عربستان در قبال سوریه هستند

معاون وزیرامورخارجه سوریه در سخنانی از مخالفت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با مواضع عربستان سعودی در قبال بحران کشورش خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"فیصل المقداد" در مصاحبه با تلویزیون سوریه اظهار داشت:رهبری سوریه پیش از این از حجم توطئه هایی که  علیه این کشور رواداشته شده،آگاهی یافتند و تغییراتی که در کشورهای عربی رخ داد با هدف ورود بحران به سوریه به عنوان تنها دولت مقاوم که در صحنه جهان عرب برای مقابله با اسرائیل باقی مانده است،بود.

وی در ادامه درخصوص مذاکرات ژنو2 گفت:هیأت دولت سوریه با هدف حاکمیت "بشار اسد" و اجرای آموزه‌های وی به اجلاس ژنو2 پای گذاشت.

معاون وزیر امورخارجه سوریه با اشاره به اینکه "بشار اسد" بر لزوم موفقیت گفتگوها و پایان یافتن اقدامات تروریستی و توقف خونریزی‌ها تاکید کرده است،مخالفان سوری را متهم به نداشتن نیت برای توافق با دولت سوریه متهم کرد.

وی همچنین در مورد حکم پادشاه عربستان پیرامون جریمه ستیزه جویان عربستانی که در خارج از این کشور به نبرد می‌پردازند گفت:این اقدام مهم نبوده بلکه تصمیم بسیار کوچکی است که دیر اتخاذ شده و مهم این است که این کشور حمایت تسلیحاتی از تروریست‌های مستقر در سوریه و تروریسم جهانی را پایان دهد.

"فیصل المقداد" با اشاره به اینکه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با روش برخورد عربستان با بحران سوریه موافق نیستند اظهار داشت:اما با این وجود این کشورها تحت امر عربستان هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.