سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان/

امدادرسانی به 609 گرفتار در برف و کولاک ‌گلستان

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: از روز جمعه 11 بهمن ماه و در پی ریزش برف و بروز یخبندان در استان تا روز سه‌شنبه، 609 نفر بر اثر برف و کولاک در استان دچار حادثه شدند که به آنها امداد‌رسانی شد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مجتبی اکبری در این رابطه اظهار کرد: در این مدت بر اثر تغییرات جوی، حوادث دیگری چون سوانج ترافیکی، گازگرفتکی، سقوط از ارتفاع و مفقودی نیز روی داده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سوانح ترافیکی 21 نفر و در سوانح کوهستانی نیز 27 نفر دچار سانحه شده‌اند‎.

اکبری ادامه داد: آزادشهر، مینودشت، کلاله، علی آباد کتول، گرگان‌ و کردکوی شهرستان‌هایی بودند که طی این مدت بیشتر درگیر برف و کولاک بوده و حوادثی در این مناطق روی داده است.

وی با اشاره به ریزش سنگین برف و کولاک در چند روز جاری در استان تصریح کرد: در عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر استان 902 مورد نجات یافتند و بستن زنجیر چرخ خودروهای گرفتار در بوران نیز انجام شده است.

رییس کارگروه امداد ونجات مدیریت بحران گلستان یادآور شد: در 118 عملیات امداد و نجات نیز 902 مورد اسکان انجام گرفته است.

اکبری تصریح کرد: 25 پایگاه عملیات امداد و نجات طی این مدت فعالیت داشته و 76 تیم عملیاتی نیز به کارگرفته شده‌اند.

به گفته وی، تعداد خودروهای به کارگیری شده در این مدت 67 دستگاه بوده و عوامل اجرایی و پشتیبانی در عملیات 189 نفر بوده‌اند.

هوای استان گلستان از روز جمعه گذشته با ورود جبهه هوای سرد از اروپای شمالی، شاهد ریزش برف و در ادامه کاهش شدید دما بین 3 تا 13 درجه زیر صفر بود.

این وضعیت جوی که با یخبندان، لغزنده بودن معابر و افزایش شدید مصرف گاز همراه بود، همچنین باعث تعطیلی مدارس طی روزهای گذشته شد.

هم اکنون هوای استان صاف و سرد است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: گلستان ، برف ، کولاک ، امداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.