سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

رونمایی از نخستین کتابخانه الکترونیکی استان اصفهان

نخستین کتابخانه الکترونیکی استان اصفهان با عنوان ˈ بوستان یار مهربان ˈ شامل 700 جلد کتاب الکترونیکی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، استاندار اصفهان در آیین رونمایی از این کتابخانه در کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید استان، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش زمان مطالعه در ایران نیازمند انجام مطالعات پژوهشی و آسیب شناسی است.
ˈ
رسول زرگرپورˈ بابیان اینکه بر اساس آمار اداره کل کتابخانه ها، استان اصفهان بیشترین تعداد کتابخانه ها را در کشور دارد، تصریح کرد: متاسفانه زمان مطالعه در این استان کم است.
وی تمایل نداشتن به مطالعه را ناشی از عوامل مختلف از جمله مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: این مسائل باعث کاهش زمان مطالعه در کشور شده است.
استاندار اصفهان با اشاره به واریزنشدن سهم کتابخانه ها از بودجه شهرداری ها، اظهار داشت: باید کمیته­ای دراین خصوص تشکیل شود تا بودجه نیم درصدی شهرداری ها راکه قرار است به کتابخانه ها اختصاص یابد بررسی نماید.
وی به اهدای کتاب اشاره کرد و گفت: فرهنگ اهدای کتاب باید در جامعه نهادینه شود تا مردم در راستای اهدای کتاب و وقف کتاب که سنت حسنه می باشد، گام بردارند.
زرگرپور با بیان اینکه باید سامانه ای برای اهدای کتاب های مازاد طراحی و ساماندهی شود، اظهارکرد: در خصوص کتابخانه های دانشگاه ها نیز باید سامانه ای ارائه شود تا این کتابخانه ها فقط مختص دانشجویان نباشد و همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
وی بر حل مشکلات کتابخانه های غیر فعال تاکید کرد و گفت: باید از تجربیات سایر کشور ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنیم و با استفاده از شیوه های نوین در ارائه کتاب، جامعه را به کتابخوانی تشویق نماییم.
استاندار اصفهان افزود: کتابخانه های مجازی می تواند در این خصوص راه گشا باشد.


انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.