سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

خندان‌دل: امدادرسانی به مناطق برف زده به بهترین نحو ممکن صورت گرفت/ کولیوند: دستگاه‌های اجرایی تمام توان خود را برای امدادرسانی به کار گرفتند + فیلم

آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق برف زده استان مازندران و گیلان شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور معاون عمرانی و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق برف زده استان مازندران و گیلان شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور هوشنگ خندان‌دل معاون عمرانی و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور و پیرحسین کلیوند رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
خندان‌دل در ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین مشکلات موجود در استان‌های شمالی کشور چیست، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط با به کارگیری تمام توان و بسیج کردن تمامی امکاناتشان سعی کردند تا نسبت به رفع هر چه سریعتر مشکلات اقدام کنند.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسه شورایاری مدیریت بحران در دفتر وزیر کشور افزود: در این جلسه وزرای ذیربط ابعاد مختلف وضعیت امدادرسانی در مناطق برف زده را کنترل کردند.
 
خندان‌دل با اشاره به این که انشالله امروز بیشترین توان خودمان را معطوف به بازگشایی راههای روستایی خواهیم کرد، اظهار داشت: باید خسارت‌هایی را که به بخش‌های تولیدی و کشاورزی وارد شده را مورد برآورد قرار دهیم.
 
وی با اشاره به همدلی مردم با هموطنان مازندرانی و گیلانی گفت: باید همدلی هموطنان از طریق تقلیل در مصرف گاز به وجود آید.
 
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشوربا بیان این که بیشترین نگرانی در خصوص موضوع کنترل مصرف گاز است ادامه داد: در برخی از قسمت‌های مازندران با صرفه جویی‌های مردم موضوع مصرف گاز مورد کنترل قرار گرفت به گونه‌ای که اگر این همراهی صورت نمی‌گرفت در بحث گاز بامشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شدیم.
 
خندان‌دل با اشاره به این که اکنون قطعی گسترده گاز وجود ندارد افزود: وزارتخانه‌های نیرو و نفت و هم چنین شرکت ملی گاز با به کارگیری تمام توان خود سعی کردندمشکلات را در این حوزه تقلیل دهند.
 
وی با اشاره به این که مسئله برق در استان مازندران تقریبا حل شده است، خاطرنشان کرد: البته مشکلاتی در حوزه راه‌های فرعی وجود دارد.
 
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مشارکت دستگاه‌های مرتبط با موضوع گفت: ستاد مدیریت بحران در استان مازندران و گیلان به ریاست استانداران تشکیل شد به گونه‌ای که با تشکیل این ستاد بسیج عمومی برای به کارگیری تمام توانایی‌ها آغاز شد.
 
خندان‌دل با اشاره به بکارگیری تمام توان دستگاه‌های اجرایی اعم از نظامی، انتظامی، دولتی، هلال احمر، بخش خصوصی و پیمانکاران اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به گسترده جغرافیایی مناطق برف‌زده هیچ تلفاتی گزارش نشده است.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای تسریع در امور چه برنامه‌ای در نظر گرفته شده است گفت: خوشبختانه تاکنون بسیج عمومی به بهترین نحو ممکن صورت گرفته است.
 
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به دایر کردن ماشین آلات سنگین برای بازگشایی محورهای اصلی ادامه داد: پس از محورهای اصلی، محورهای فرعی و سپس جاده‌های روستایی بازگشایی شد.
 
خندان‌دل افزود: برای سرعت بخشیدن به بازگشایی جاده‌های روستایی اقدام به تامین ماشین آلات از استان‌های همجوار کردیم به گونه‌ای که کاروانی از ماشین آلات سنگین از تهران به مازندران روانه شده است.
 
وی با اشاره به این که تمامی امکانات برای کاهش مشکلات موجود در مناطق برف زده از سوی وزارتخانه ها تدارک دیده شده است اظهار داشت: امدادرسانی به بهترین نحو ممکن در این مناطق صورت گرفته است.
 
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص همکاری مردم با نیروهای امدادرسان گفت: به دلیل برودت هوا با یخ زدگی مواجه خواهیم شد پس از هموطنان تقاضا دارم که با خودروهای خودشان در جاده‌ها تردد نکنند.
 
خندان‌دل با اشاره به این که اگر مردم در مواقع ضروری خواهان تردد در جاده‌ها بودند باید ماشین خود را به زنجیر چرخ تجهیز کنند خاطرنشان کرد: طی یکی دو روز آینده شاهد آب شدن برف‌های کنار جاده‌ها و یخ زدن آن‌ها خواهیم بود.
 
وی با اشاره به تصمیمات خوبی که در شورایاری مدیریت بحران کشور اتخاذ شد گفت: در این جلسه مقرر شد تا امروز وزارت جهاد کشاورزی خسارت‌های کشاورزان را بررسی کند.
 
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به این که وزارت صنعت، معدن و تجارت هم نیز اقدامات به موقعی را برای تامین ارزاق انجام خواهد داد افزود: از امروز با بهتر شدن شرایط جوی تعداد پرواز بالگردها افزایش خواهد یافت.   
 
خندان‌دل با بیان این که ان شالله با یاری خداوند امروز نقطه پایانی مشکلات خواهد بود ادامه داد: سپاه، ارتش و بسیج و سایر ارگان‌ها امکانات بسیاری را برای مناطق برف زده تدارک دیده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 200 دستگاه ماشین آلات سنگین فقط در غرب منطقه مازندران مشغول بازگشایی جاده‌های روستایی است اضافه کرد: در سطح استان گیلان بیش از 550 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین درصدد بازگشایی جاده‌ها هستند.

کولیوند در ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان امداد و نجات چه اقداماتی را برای مرتفع کردن مشکلات استان‌های گیلان و مازندران انجام داده است، گفت: خدمات امداد رسانی بلافاصله توسط امدادگران هلال احمر در مناطق برف‌زده شروع شده است.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که عصاره جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات است، خاطرنشان کرد: بیشترین نیروها به صورت داوطلب مشغول امدادرسانی به مناطق استان‌های مورد نظر هستند به گونه‌ای که این نیروهای داوطلب آموزش‌های مختلفی را طی دوره‌های گوناگون یاد گرفته اند.
 
وی با اشاره به خطراتی که در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی علاوه بر بحران‌های استان‌های مازندران و گیلان وجود دارد، افزود: همکاران بنده بسیار فعالانه و ایثارگرانه مشغول امدادرسانی به هموطنان عزیزمان هستند به گونه‌ای که در بخشی از محورهای هیچ یک از خودروهای امداد و نجات توان ورود به منطقه مورد نظر را نداشتند اما امدادگران مجبور شدند تا با پای پیاده مسیر را طی کنند.
 
 کولیوند با بیان این که امدادرسانان با کوله پشتی، کالاهای تغذیه‌ای، امدادرسانی را انجام دادند، ادامه داد: متاسفانه در غرب استان مازندران با قطعی برق روبه رو بودیم.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که نانوایان در غرب استان مازندران قادر به پخت نان نبودند اضافه کرد: دستگاه‌های ژنراتور و مولد برق در اختیار نانوایان برای پخت نان قرار گرفت.
 
وی با اشاره به این که امدادرسانی هوایی به لحاظ شرایط بد جوی در روز اول امکان پذیر نبود گفت: خوشبختانه امدادرسانی هوایی طی دو روز گذشته به خوبی انجام شد.
 
کولیوند افزود: در حال حاضر بیشتر محورهای مواصلاتی و محورهای اصلی شهر باز است هم چنین باید گفت در بسیاری از مناطق گاز و برق هموطنانمان وصل است.  
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه سازمان امداد و نجات چه اقداماتی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم انجام داده، اظهار داشت: بسته‌های غذایی فوری، چندساعته، یک روزه، یک هفته‌ای و یک ماهه بر اساس بحران‌ها و شرایط خاص در نظر گرفته شده است.  
 
وی با اشاره به این که برای افرادی که در جاده‌ها و راه‌ها مانده‌اند بسته‌های غذایی یک روزه توزیع شده است ادامه داد: برای نجات افراد در شرایط خاص از امکانات ویژه‌ای استفاده شده است.
 
کولیوند اظهار داشت: علاوه بر امکانات و منابعی که در این دو استان وجود داشت از استان‌های دیگر هم کمک‌رسانی به این مناطق صورت گرفته است.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که برای استان مازندران، استان‌های تهران، سمنان و خراسان کمک‌ رسانی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: استان‌های قزوین، البرز، اردبیل و تهران هم نیز به مردم استان گیلان امدادرسانی‌های لازم را کرده‌اند.
 
وی با اشاره به این که باید در شرایط سخت و بحرانی از امکانات سایر استان‌ها استفاده کرد گفت: باید خدمات به بهترین نحو ممکن به مردم ارائه شود و این خدمات با سرعت و کیفیت مطلوب توسط مسئولین انجام شد.
 
کولیوند در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حوزه مدیریت بحران چه اقداماتی را برای فرهنگ سازی انجام داده‌اید، تصریح کرد: مردم صبور استان‌های مازندران و گیلان همکاری‌های بسیار خوبی را با مسئولین داشتند.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که در هر خانه‌ای باید یک امدادگر وجود داشته باشد اظهار داشت: امدادگران باید از سطح آگاهی و اطلاعات بسیار خوبی برخوردار باشند.
 
وی با اشاره به این که باید همفکری و همدلی میان مردم وجود داشته باشد گفت: در شرایط بحرانی حس بشر دوستانه و انسان دوستانه مردم بیشتر می‌شود.
 
کولیوند با اشاره به این که بسیاری از حوادث به غیر از زلزله و سیل قابل پیش‌بینی است که باید برای حوادث دیگر برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد خاطرنشان کرد: شرایط جوی سنگین روند کار را سخت کرده است این در حالی است که استان‌های گیلان و مازندران از قبل این شرایط را پیش‌بینی کرده بودند.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که از امروز جاده‌های روستایی باز می شوند، خاطرنشان کرد: متاسفانه دو اتوبوس از گردشگران خارجی در راه مانده بودند که با امدادرسانی نجات یافتند.


فلاح استاندار مازندران در گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه وضعیت امدادرسانی در استان مازندران چگونه است گفت: مهمترین مشکلات این استان به مسئله آب و برق منطقه برمی‌گشت که خوشبختانه توانستیم طی یکی دو روز گذشته تمامی شهرهای مازندران را به برق وصل کنیم.
 
وی با اشاره به این که فقط در منطقه تنکابن حدود 20 الی 30 درصد مشکل وصلی برق داریم خاطرنشان کرد: بیشتر قطعی برق مربوط به مناطق روستایی می‌شود.
 
استاندار مازندران با بیان این که ان شالله طی یکی دو روز آینده تمامی مشکلات مربوط به آب و برق منطقه مرتفع خواهد شد اظهار داشت: بیش از 95 درصد مشکلات در استان مازندران برطرف شده است و 5 درصد باقیمانده مربوط به شهرستان تنکابن است.
 
فلاح با اشاره به این که کل روستاهای منطقه رامسر برقشان وصل شده است گفت: حدود 100 اکیپ در قسمت‌های مختلف استان در حال پیگیری اتصال برق هستند.
 
وی با بیان این که خوشبختانه در طول این مدت قطعی گاز در این استان نداشتیم اظهار داشت: از همشهریان و هم استانیان تقاضا دارم که نسبت به مصرف گاز صرفه جویی کنند تا کمبودها برطرف شود.
 
استاندار مازندران افزود: مهمترین مشکل منطقه در رابطه با آذوقه مردم بود که خوشبختانه تمامی تمهیدات برای این موضوع در نظر گرفته شد تا مشکل خاصی به اسم بحران در رابطه با تامین آب و برق منطقه نداشته باشیم.
 
محمد علی نجفی استاندار گیلان طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر این که وضعیت امدادرسانی به استان گیلان به خصوص در روستاها چگونه بوده است گفت: طی روزهای گذشته شاهد برف سنگینی در استان گیلان بودیم به طوری که باید گفت این وضعیت در استان کم سابقه بوده است.
 
استاندار گیلان با اشاره به این که برف‌های سنگین سال‌های 83 و 86 به عنوان یک حافظه تاریخی برفی در گیلان مورد ثبت قرار گرفته است خاطرنشان کرد: سنگینی برف سال 92 بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.
 
وی با اشاره به این که تمامی شهرستان‌های استان گیلان درگیر بحران برف شده‌اند اظهار داشت: 48 ساعت قبل از شروع برف تمامی امکانات استان مورد بسیج قرار گرفته بودند.
 
نجفی با اشاره به برگزاری کمیته مدیریت بحران این استان گفت: این جلسات از روز چهارشنبه یعنی دو روز قبل از شروع برف شکل گرفته بود.
 
وی با اشاره به آمادگی بخش‌های مختلف اعم از نیروهای انتظامی، نظامی، سپاه، ارتش افزود: خوشبختانه به سبب حضور گسترده دست‌اندرکاران امر سنگینی کار را کمتر احساس کردیم.
 
استاندار مازندران با اشاره به این که موج اول برف در روز اول در آستارا و تالش و روز دوم 12 شهر استان گیلان را فرا گرفت افرود: ارتفاع برف در برخی از نقاط به دو و نیم تا سه متر رسیده است.
 
نجفی با اشاره به حضور گسترده نیروی دریایی و هلال احمر برای امدادرسانی در این مناطق ادامه داد: خوشبختانه گاز استان گیلان قطع نشد و آب شهری و روستایی دایر بوده است اما باید گفت به صورت مقطعی بعضی از ترانس‌ها از کار افتاده بودند.
 
وی با اشاره به این که حدود 200 ترانس در روزهای اول از کار افتاده بود افزود: از همه نهادهای عمومی که برای امدادرسانی کمک کردند قدردانی می‌کنم.
 
استاندار مازندران با اشاره به این که علی رغم تمامی حضورهای گسترده نهادهای امدادرسانی برخی از روستاها با مشکل روبه رو هستند خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمامی راههای مواصلاتی استان گیلان باز است.
 
نجفی با اشاره به این که مشکلاتی را که شهرستان بندر انزلی با آن مواجه بود خوشبختانه بر طرف شد ادامه داد: متاسفانه به بخش کشاورزی آسیب‌های جدی وارد شده است به گونه‌ای که بسیاری از مرغداران، گاوداران،‌دامداران با مشکلات زیادی روبه رو شده‌اند.  
 
وی با اشاره به این که از فرصت‌های استانی به طور کامل بهره‌مند شده‌ایم خاطرنشان کرد: باید در رابطه با بخش اعتبارات و تامین ماشین آلات مورد نیاز در حوزه‌های مختلف کمک‌های ویژه‌ای صورت گیرد تا به بازسازی و نوسازی در حوزه‌های دامداری، کشاورزی و صنعتی بپردازیم.


غروی طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه برای برطرف شدن افت فشار گاز چه تدابیری را اندیشیده‌اید گفت: گاز به صورت شبکه‌ای عمل می‌کند این در حالی است که در طی 24 ساعت گذشته مجموع مصرف گاز کشور بالغ بر 570 میلیون متر مکعب بوده است و 517 میلیون متر مکعب آن در بخش خانگی و تجاری مصرف شده است.
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که حدود 90 درصد از گاز کشور در بخش خانگی و عمومی مورد مصرف قرار گرفته است خاطرنشان کرد: این میزان مصرف رکوردی تازه در حوزه گاز کشور بوده است.
 
وی با اشاره به این که در سال گذشته در همین روز مصرف گاز خانگی کشور 394 میلیون مترمکعب بوده است اظهار داشت: این میزان به این معنا است که در 24 ساعت گذشته بیش از 123 میلیون متر مکعب اضافه مصرف داشته‌ایم.
 
غروی افزایش مصرف گاز را سبب افت فشار دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از نقاط به صورت پراکنده با قطعی گاز مواجه بودیم این در حالی است که سیستم‌های امدادرسانی بلافاصله مشترکینی را که گازهایشان قطع شده بود را سرویس دهی کردند.
 
معاون مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که 20 میلیون واحد مسکونی مصرف کننده گاز طبیعی هستند گفت: اگر هر مشترک فقط یک بخاری را خاموش کند و یا این که فقط 5 درجه سیستم حرارتی خود را کاهش دهد بیش از 50 میلیون مترمکعب گاز در کشور صرفه جویی می‌شود که این میزان می‌تواند مشکل افت فشار گاز را در اقصی نقاط کشور حل کند.
 
محمدرضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب طی گفتگوی زنده تلفنی در خصوص وضعیت آب استان گیلان و مازندران افزود: با توجه به گستردگی بارش برف در استان مازندران متاسفانه با قطعی برق و آب مواجه شدیم.
 
وی با اشاره به این که از همان روز اول حادثه ژنراتورهای برق شروع به کار کردند، گفت: با پیگیری‌هایی که شرکت توانیر در منطقه به عمل آورد خوشبختانه در حال حاضر به غیر از شهرستان‌های تنکابن و شیرود مشکلی در سایر شهرستان‌های دیگر استان وجود ندارد.
 
جانباز با اشاره به این که در اثر قطع برق حدود 135 روستا دچار کمبود آب شده‌اند افزود: با توجه به وصل شدن مجدد برق صبح دیروز تعداد روستاها به 70 رسید به گونه‌ای که باید گفت در حال حاضر فقط در 29 روستاها شاهد کمبود آب هستیم.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب با اشاره به این که امروز وزیر نیرو طبق برنامه از قبل تعیین شده‌ای در استان حضور می‌یابند تصریح کرد: وزیر نیرو از نزدیک شاهد خدمت رسانی به مردم شریف استان مازندران خواهند بود.
 
همایون حائری مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت برق رسانی به مردم مناطق برف‌زده گیلان و مازندران افزود: حدود 127 اکیپ از روز اول بحران برف شروع به آغاز کار در این مناطق کردند.
 
حائری با اشاره به این که از 127 اکیپ 72 اکیپ آن مربوط به شرکت توزیع و برق منطقه غرب استان مازندران می‌شود خاطرنشان کرد: 55 اکیپ دیگر نیز از استان‌های مختلف برای خدمت رسانی آماده فعالیت شدند.
 
مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به تلاش شبانه روزی دست اندرکاران امر برای برطرف شدن مشکلات موجود افزود: خوشبختانه برق کلیه شهرهای استان مازندران وصل است.  
 
وی با بیان این که تمامی 127 اکیپ مشغول کار هستند افزود: در مناطق شهری کار امدادرسانی به اتمام رسیده و این اکیپ‌ها تمام تمرکزشان را برای خدمت رسانی در روستاها گذاشته‌اند.
 
حائری گفت: ان شالله برق به صورت کامل در اختیار مشترکین قرار خواهند گرفت.

سردار محمدتقی چراغی فرمانده سپاه کربلایی استان مازندران طی گفتگوی زنده تلفنی در خصوص مهمترین اقدامات سپاه برای برطرف شدن مشکلات استان‌های مازندران و گیلان افزود: از همان روز اول وقوع بحران در استان مازندران وارد عمل شدیم به طوری که بیشتر تمرکز اصلی‌مان را به شهرستان‌های تنکابن، رامسر، نوشهر و چالوس گذاشتیم.  
 
فرمانده سپاه کربلایی استان مازندران با اشاره به در اختیار گذاشتن ماشین آلات برای حوزه‌های خدماتی همچون آب و برق گفت: بخشی از امکانات مهندسی دیروز از سمت تهران به مازندران ارسال شده است که ان شالله مابقی هم تا به امروز وارد استان خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که هدفگذاری اصلی را بر روی بازگشایی مسیرهای روستایی از امروز به بعد قرار خواهیم داد خاطرنشان کرد: مشکل جدی اکنون در بخش بازگشایی راه‌های مناطق روستایی است.  
 
چراغی با بیان این که از طرف فرمانده کل سپاه چند تیم پروازی با هلی‌کوپتر به سوی مازندران خواهد آمد افزود: ان شاالله با همدلی‌های صورت گرفته مشکلات برطرف خواهد شد.
 
ناخدا یکم عرشه افشین رضایی حداد طی گفتگوی زنده تلفنی در خصوص امدادرسانی به مناطق برف زده گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در غالب یگان‌های ناوگان شمال و منطقه 4 نیروی دریایی و هم چنین پادگان منجیل نیروهای زمینی را برای امدادرسانی به مناطق برف زده ارسال کرده است.
 
فرمانده ناوگان شمال و ارشد نظامی آجا در استان گیلان با اشاره به این که امدادرسانی از طریق زمینی صورت خواهد گرفت افزود: در صورت قطع خطوط ارتباطی زمینی آمادگی امدادرسانی از طریق هوا و دریا وجود خواهد داشت.
 
وی با اشاره به این که تجهیزات راه سازی را برای این مناطق آماده کرده‌ایم گفت: درمانگاه و بیمارستان تخصصی‌مان را برای خدمت رسانی آن هم به صورت 24 ساعته و رایگان در اختیار مردم قرار دادیم.
 
رضایی حداد با اشاره به این که اکیپ‌های سیار درمانی را سازماندهی کرده‌ایم تا به مناطق روستایی اعزام شوند خاطرنشان کرد: 6 اکیپ عملیاتی ویژه برای مناطق صعب العبور ارسال شد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: امداد ، بحران ، مدیریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.