سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور:

حرکت به سوی نظام اداری چابک، منعطف و منطقی آغاز شده است

رئیس امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: سامان‌دهی نظام اداری چابک و کارآمد از اصلی ترین اهداف امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت مسعود شکراللهی در نشست تخصصی چابک سازی دولت که در این معاونت برگزار شد، گفت: سامان‌دهی نظام اداری چابک و کارآمد از اصلی ترین اهداف امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور است.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی برنامه اصلاح مدیریت و نظام اداری کشور که اخیرا از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در معرض داوری و نظر خواهی صاحب نظران و مدیران کشور گذاشته شده است هم ناظر بر همین سیاست است.


رئیس امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه افزود: تغییرات دایم محیط سازمان‌ها، افزایش تقاضا برای بهره‌گیری از خدمات عمومی، وجود رقابت، تکامل فناوری‌ها در کنار محدودیت منابع، واکنش به ‌هنگام، منطقی و متناسب ساختار اداری کشور را طلب می‌کند و این واکنش تنها در صورت انعطاف پذیری و چابکی سازمان‌های کشور امکان پذیر است و ما باید شرایط و بستر مناسب را برای منعطف کردن ساختارها به منظور فعالیت در فضایی رقابتی فراهم کنیم.


وی ضمن اذعان به دشواری‌های موجود در مسیر اجرای چابک سازی‌ گفت: رویکرد جدید معاونت از ابتدای آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید، چه در بعد کارشناسی و چه در بعد اجرا نشانگر عزم جدی دولت در جهت اصلاح ساختار اداری و اجرایی کشور و کارآتر کردن آن با هدف تامین رضایت خاطر هموطنان و دستیابی به اهداف توسعه‌ای است.


شکراللهی در ادامه افزود: با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری که در سیاست‌های ابلاغی کلی نظام اداری به وضوح اعلام شده است و اراده‌ای که دولت یازدهم در اجرای این سیاست‌ها دارد، یقینا با دریافت نظریات کارشناسی و تقویت روحیه جمعی به‌زودی در این حوزه شاهد تغییرات ارزشمندی حسب ضرورت‌ها و نیازهای دستگاه‌های اجرایی با هدف ارائه خدمت بهتر و بیشتر به جامعه خواهیم بود.


وی در همین چارچوب افزود: هدف ما از نشست‌های مستمری که با هدف چابک سازی ساختارهای اجرایی برگزار کرده و می‌کنیم خارج شدن از چرخه اجرایی، آشنایی با مفاهیم، مبانی و تجربیات سایر کشورها در زمینه‌های مشابه، آموزش همکاران و تقویت حس مسئولیت در آنهاست و در این نشست‌ها تلاش می‌کنیم همان اندازه که به بایدهای مباحث ساختاری سازمان می‌پردازیم به نبایدها هم توجه کنیم و تمام ابعاد و جزئیات را مورد توجه و مطالعه قرار دهیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دولت ، رهبری ، رئیس جمهور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.