سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشروی نیروهای امنیتی عراق در مناطق الرمادی

نیروهای امنیتی عراق در شهر رمادی در غرب بغداد پیشروی کردند و مناطقی را که شورشیان از یک ماه پیش محاصره کرده بودند باز پس گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛‌ بنابراعلام یک منبع نظامی، به موازات این پیشروی ها، در حملاتی که در سراسر کشور انجام شد هفت نفر کشته و 21 نفر زخمی شدند. ژنرال علی غیدان مجید فرمانده نیروهای زمینی عراق اعلام کرد نیروهای مسلح روز سه شنبه پس از چندین روز درگیری های خشونت بار، بسیاری از مناطق رمادی را باز پس گرفتند.

افراد مسلح از جمله جهادی های دولت اسلامی عراق و شام ، داعش ، اوایل ژانویه کنترل مناطقی از رمادی در 100 کیلومتری غرب بغداد و همچنین کل فلوجه در 40 کیلومتری شرق بغداد را به دست گرفتند.

این دو شهر در استان الانبار، منطقه ای صحرایی که اکثریت ساکنان آن را سنی ها تشکیل می دهند، واقع شده اند. استان الانبار در مرز عراق با سوریه قرار دارد و پس از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 مقر شورشیان بوده است. 

همزمان حملات در دیگر نقاط کشور عراق ادامه دارد. در پی انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده که بازاری را در غرب بغداد هدف قرار داده بود چهار نفر کشته شدند. انفجارهای دیگری نیز در پایتخت عراق سبب کشته شدن دو تن دیگر شد. یک مأمور پلیس نیز در تاجی در شمال بغداد کشته شد. 

علاوه براین، راکت هایی نیز به « منطقه سبز» در مرکز بغداد اصابت کرد اما قربانی نداشت. « منطقه سبز » منطقه ای به شدت محافظت شده در مرکز بغداد است که ساختمان های دولتی در آن قرار دارند. در حال حاضر مشخص نیست این راکت ها چه اهدافی را در نظر داشتند. 

براساس آمار رسمی، خشونت های ماه ژانویه در عراق جان بیش از 1000 نفر را گرفته است. از آوریل 2008 این مرگبارترین ماه در عراق به شمار می آید.


انتهای پیام / 
برچسب ها: نیرو ، ارتش ، عراق ، الرمادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.