سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش اعضای شورای شهر به گزارش خوشزاد درخصوص آتش‌سوزی جمهوری؛

دنیامالی: شلنگ‌های پاره را کدام شرکت فروشنده باید پاسخ دهد/ سالاری: عدم شکایت آتش‌نشانی از شرکت فروشنده خود تخلف است

در ادامه جلسه امروز شورای شهر و پس از شنیدن گزارش مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمی‌توان پذیرفت نردبامی که تاریخ استفاده از آن به پایان رسیده در ایستگاه آتش‌نشانی قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، براساس این گزارس احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به صحبت‌های مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: همه توانایی آتش‌نشانی در هنگام بروز حادثه می‌بایست در مدت 3تا 4دقیقه خود را نشان دهد و زمانیکه چنین نمی‌شود به این معنی است که یک جای کار ایراد دارد  .

وی افزود: برخی اعضای شورا در صحنه حادثه حضور داشتند و همه شهادت دادند که شلنگ‌های آتش‌نشانی نشتی آب داشته و این موضوع را کدام شرکت فروشنده باید پاسخ دهد.

دنیامالی در ادامه بیان داشت: نمی‌توان پذیرفت نردبامی که تاریخ استفاده از آن به پایان رسیده در ایستگاه آتش‌نشانی قرار داشته باشد و درست زمانی که جلسه سران قوا با مقام معظم رهبری در منطقه‌ای در نزدیکی محل حادثه در حال برگزاری بوده و قطعاً عوامل آتش‌نشانی در آماده باش کامل بوده اند.

عدم شکایت آتش‌نشانی از شرکت فروشنده خود تخلف است

محمد سالاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جریان بررسی گزارش حادثه خیابان جمهوری اظهار داشت: حتی در صورت تخلف شرکت فروشنده تجهیزات به دلیل عمل نکردن تعهدات خود سازمان آتش‌نشانی نیز به دلیل عدم شکایت از این شرکت متخلف است.
 
وی افزود: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در جلسه‌ای که 2ماه پیش در صحن شورا با حضور وی برگزار شد در واکنش به قرار دادن بودجه‌ای برای بروزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی گفتند:  که تجهیزات آتش‌نشانی به روز است و نیازی به بودجه نداریم.

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث اظهار داشت: ما به دنبال این نیستیم که فردی را محاکمه کنیم اما، می‌خواهیم مشابه این اتفاق برای دیگر هموطنان ما رخ ندهد.

وی ادامه داد: عملکرد آتش‌نشانی براساس آمارهای مدیرعامل این سازمان مکتوب است اما، باید دانست چرا در زمانیکه رتبه خوبی داریم این اتفاق رخ می‌دهد و پیشنهاد می‌کنم برای بررسی ابعاد مجهول این حادثه مهلت یک هفته‌ای تمدید شود.

احمدمسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: مهلت بررسی این اتفاق یک هفته تمدید خواهد شد.

معصومه آباد:  زمان طلایی 20 ثانیه‌ای برای جانمایی "نردبان" دوم از دست رفت
در زمان بروز نقص فنی هیچ خانمی از پنجره آویزان نبود


رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا به ارائه گزارش کامل شورای شهر از حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ معصومه آباد در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران  با تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری اظهار داشت: جدا از اینکه در مجموعه دستگاه نظارتی سازمان ایمنی و آتش‌نشانی قرار داشته‌ام در تیغ دو لبه اینکه احساس کردم این دو حادثه دیده همانند دو خواهر من هستند و از اینرو نسبت به تمامی شواهد بر مبنای صد ساعت کار کارشناسی گزارشی را در 4محور آماده کردم که امروز ارائه می‌کنم.

رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آتش‌سوزی در طبقه فوقانی که برای بافت پارچه استفاده می‌شده رخ داده و شکسته شدن شیشه‌ی مابین پلکان و پنجره باعث گسترش آتش شده است .
 
وی افزود: در اولین تماس فردی به ستاد فرماندهی اعلام کرده که در قسمت پشت بام آتش سوزی صورت گرفته و پس از 19ثانیه تماس‌های بعدی انجام شده که مجموعاً 6تماس صورت می‌گیرد و تماس چهارم و پنجم نشان می‌دهد که آتش‌سوزی از داخل ساختمان بوده است .
 
آباد در ادامه بیان داشت: بلافاصله پس از اولین تماس یک دستگاه خودروی منبع‌دار اطفای حریق و همچنین یک دستگاه خودروی پشتیبان به محل اعزام شده‌اند که در زمان 3دقیقه و 2ثانیه به محل حادثه می رسند و اقدامی که  ایستگاه 46 در محل حادثه انجام می دهد عملیات شناسایی و ارزیابی مخاطره است.

وی در ادامه تصریح کرد: تیم دوم در زمان 4دقیقه و 50ثانیه با دو دستگاه خودروی منبع‌دار اطفای حریق به محل حادثه می‌رسند و تیم سوم نیز به همراه دو خودروی منبع‌دار و یک نردبام 32متری از ایستگاه یک با زمان 4دقیقه و 35ثانیه به محل حادثه می‌رسند.

آباد در ادامه تأکید کرد: براساس مستندات تصویری موجود در زمان بروز نقص فنی هیچ خانمی از پنجره  آویزان نبوده است و در همین فاصله تقاضای ورود نردبام جدید را می‌کنند که در همین حین خانم حق‌نظری از پنجره خارج و خود را به دیواره آویزان می‌کند که پس از 5دقیقه و 11ثانیه نردبام دوم به محل حادثه می‌رسد و تدابیر عملیاتی برای نجات محبوس‌شدگان در این حادثه آغاز می‌شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نیروی‌های آتش‌نشانی در بیرون از ساختمان برای حفظ جان فرد آویزان شده از پنجره اقدام به پاشیدن اسپری و آب می‌کنند.
 
وی افزود: رفتار انسان‌ها در این حادثه متفاوت بود یک نفر بلافاصله تصمیم گرفت برای نجات جانش خودش را دور کند و یک نفر نیز خودش را به دیواره بیرون آویزان می‌کند و نردبام دوم پس از جابه‌جایی آمبولانس و نردبام قبلی در حال تعادل است که این فرآیند 20ثانیه طول می‌کشد و در فاصله رسیدن نردبام ایستگاه 18 چهار دقیقه فرصت داشتند تا جانمایی خودروها را مشخص کنند تا خودروی نردبام ایستگاه 18 زمان بیشتری از دست ندهد  و این 20ثانیه حائز اهمیت بود که در این مدت آویزان ماندن خانم حق‌نظری 2دقیقه و 28ثانیه طول می‌کشد و سقوط نیز به دلیل تخریب قرنیز نصب شده در زیر پای این فرد صورت می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان داشت: حضور به موقع آتش‌نشانان و نجات 15نفر دیگری که در این ساختمان گرفتار بودند و اطفای کامل حریق و نجات 5تن از محبوسان در طی 95ثانیه از نکات قابل توجه این عملیات امداد و نجات است .
 
وی افزود: حادثه در مقابل دیدگان عموم مردم و شاهدان عینی صورت گرفته که همین امر سوالات و ابهامات زیادی برای مردم ایجاد کرده و سازمان آتش‌نشانی موظف است به این سوالات پاسخ دهد .
 
آباد در ادامه تصریح کرد: بیشترین چالش در حال حاضر روی سازمان آتش نشانی بروز نقص فنی در نردبام 32متری است که با توجه به الکتریکی بودن آن شرایط 9گانه‌ای برای آن تعریف شده که ممکن است دچار نقص فنی شود.

وی افزود: شرکت فروشنده تجهیزات نردبام اوایل مرداد ماه طی مکاتبه‌ای با عوامل آتش‌نشانی به صورت یکطرفه و غیرقانونی قرارداد خود را کنسل و تعهدات خود را انجام نداده است .

آباد ادامه داد: در قرارداد اولیه مشخص شده مرجع رسیدگی به اختلاف دیوان ICC فرانسه تعیین شده و همچنین سازمان از طریق مکاتبه مستقیم نارضایتی خود را اعلام کرده و باید مشخص شود چه دستگاهی مسئولیت تأمین ایمنی و سلامت کارگاه و کارگران را بر عهده دارد که براساس قانون برعهده کارفرما است.

شایان ذکر است: در ادامه جلسه اعضای شورای شهر خواستار حضور نماینده شرکت فروشنده نردبام در جلسه شورای شهر و ارائه توضیحات در این خصوص شدند.
انتهای پیام/

برچسب ها: آباد ، صحن ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.