سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

نقش مهم زنان در پیروزی انقلاب

در شهریور سال 57 زنان زنجانی با تظاهرات خودجوش علیه رژیم طاغوت گوی سبقت را از مردان ربودند

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در گردهمایی بانوان زنجانی گفت: برگزاری گردهمایی بانوان فرصت مناسبی در راستای تبیین چگونگی وقوع این حرکت تاریخی و ثبت آن در دفتر افتخارات استان زنجان است.

آوازه با بیان اینکه این حرکت تاریخی بانوان زنجانی در پی شهادت شهید مرتضایی انجام گرفت، افزود: این امر فرصتی شد تا زنان زنجانی نیز در کنار مردان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی سهیم باشند.

وی در ادامه با تاکید براینکه زنان در رشد و توسعه کشور دارای دو نقش مستقیم و غیر مستقیم هستند،  تصریح کرد: نقش غیر مستقیم بانوان همان تربیت فرزندان آگاه و با بصیرت است که قطعا بانوان کشور در طول تاریخ این نقش را به بهترین نحو ایفا کرده اند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: همچنین بانوان کشور در دوران انقلاب و دفاع مقدس با احساس تکلیف در مبارزات علیه دشمنان شرکت داشته و به طور مستقیم در حفظ اقتدار نظام اسلامی تلاش کردند.

آوازه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروزه بانوان کشور در تمامی عرصه های مختلف پیشرو هستند، یادآور شد: در حال حاضر 60 درصد دانشجویان کشور به دختران اختصاص دارد و همچنین 70 درصددانشجویان گروه پزشکی نیز از دختران هستند.

وی با یادآوری اینکه به صورت متقابل انقلاب اسلامی نیز خدماتی را به بانوان کشور ارائه کرده است، خاطر نشان کرد : کاهش شکاف سوادآموزی بین زنان و مردان به کمتراز 5 درصد، کاهش شاخصه های مرگ و میر زنان و افزایش مشارکت های سیاسی و اجتماعی برخی از مواردی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده است.

برچسب ها: نقش ، زنان ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.