سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو : غرب باید دخالتش را در امور داخلی اوکراین متوقف سازد

کمیسر حقوق بشر وزارت خارجه روسیه می‌گوید : غرب باید دخالتش را درامور دخالی اوکراین متوقف سازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم" ، کنستانتین دولگوف" کمیسر حقوق بشر وزارت خارجه روسیه گفت : کشورهای غربی باید دخالتشان را در امور داخلی اوکراین متوقف سازند.

وی گفت : صحبت‌هایی که از جانب نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا می‌شود مبنی بر دعوت ملت اوکراین به ادامه اعتراضات و گسترده کردن آن در میدان "استقلال" کییف هیچ معنایی جز دخالت در امور داخلی این کشور ندارد ، و این چیزی‌است که با شعارهای دموکراتیک که سیاستمداران غربی از آن دفاع می‌کنند منافات دارد.

دوگلوف گفت : اوکراین امروز شاهد تلاش برای دیکتاتوری یک اقلیت است و مبارزه برای دموکراسی باید از راه‌های قانونی و خصوصا از راه انتخابات و اجرای آرمان‌های رأی دهندگان از طریق نمایندگانی که آن‌ها انتخاب می‌کنند به اجرا در‌آید.

دوگلوف گفت : سخت است که در جهان متمدن امروز از راهکارهایی غیر متمدنانه و با اهمال در حقوق بشر و اصول قانونی استفاده گردد و بکارگیری کوکتل موتولوف و تیراندازی به‌سوی نیروهای امنیتی در مبارزه برای ایفای حقوق غیر قابل پذیرش است.

وی شروع مذاکرات بین نیروهای اوکراینی و مخالافان را مثبت ارزیابی کرد و گفت : خونریزی‌ها در روزهای اخیر با پیشرفت در این مورد متوقف گردیده است.

وی همچنین در مورد شعارهای ضد یهود و روس که در میدان استقلال کیف شنیده می‌شود و معترضان را به کارهای غیرقانونی وا می دارد گفت : ارزیابی این کارها از جانب سیاستمداران اروپایی و مؤسسات حقوقی اروپایی کجاست ؟

وی وعده داد که روسیه تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک ارزیابی قانونی برای این‌کارها و صحبت‌های برخی رهبران مخالف اوکراینی بکار بندد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، مسکو ، غرب ، اوکراین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.