سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت:

تربیت نیروی بومی و ایجاد رشته های مورد نیاز از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در بدو ورود به شهر زاهدان از مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان علی ابن ابیطالب ( ع ) این شهر بازدید کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر هاشمی در این بازدید روند رو به رشد و میزان پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را مطلوب دانست و افزود: خدمات بسیار زیادی در حوزه بهداشت و درمان در این استان انجام شده است.

وزیر بهداشت با حضور در بیمارستان 480 تخت خوابی علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان از بخش های ICC CCU   و اورژانس این بیمارستان و نحوه خدمات رسانی به بیمارستان بازدید بعمل آورد.

نشست وزیر بهداشت با اعضای هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

براساس این گزارش وزیر بهداشت در دیدار با اعضای هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان از استان های کم برخوردار کشور است توجه ویژه ای به محرومین و مسضعفین استان در حوزه بهداشت و درمان در این دوره خواهد شد.

دکتر سید حسن هاشمی در ادامه گفت: خدمات زیادی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است و خدمات زیادی نیز باقی مانده است و این نیازمند نگاه ویژه می باشد.

وی با اشاره به کسری 6000 میلیاردی بودجه بهداشت و درمان گفت: به رغم وجود این کسری و انتظارات به جای مردم استان سیستان و بلوچستان از بهداشت و درمان، تلاش می شود که در این دوره کار خاصی برای مردم استان انجام شود و نگاه ویژه به استان خواهیم داشت.

وی اذعان داشت: تربیت نیروی بومی، ایجاد برخی رشته های مورد نیاز و بالا بردن تعداد مراکز خدماتی و سطح خدمات از اولویت های کاری در این دانشگاه خواهد بود

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با اقداماتی که انجام خواهیم داد بتوانیم برخی از محرومیت حوزه بهداشت و درمان را حذف کنیم.

براساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از تاریخچه و وضعیت حال دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از سال 1365 تاسیس شد و در حال حاضر یک شعبه بین المللی در چابهار و مراکز عالی سلامت در خاش زیر مجموعه دانشگاه هستند.

دکتر شکیبا اظهار داشت: تعداد 40 نفر دانشیار، 7 رشته تخصصی، 1 رشته فلوشیپ، 2 رشته تخصصی دندان پزشکی هم اکنون در دانشگاه فعال می باشد و به دنبال جذب دانشجو در مقطع PHD و گسترش دیگر رشته ها و تنوع رشته های تکمیلی هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در حوزه بهداشت و درمان در استان عدم ماندگاری پزشکان می باشد که با مساعدت وزیران قبلی زمینه جذب نیروهای بومی در رشته های مورد نیاز فراهم شد و امیدواریم تا با ادامه این روند تا شاهد کمبود متخصص در استان نباشیم.

وی در خصوص تحقیق و پژوهش در دانشگاه گفت: هم اکنون 5 مجله انگلیسی زبان در این دانشگاه چاپ می گردد و در آینده نزدیک پژوهشکده سال مقاوم به درمان نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

دکتر شکیبا گفت: با توجه  به پراکندگی جمعیتی استان که 12 نفر در هر کیلومتر مربع می باشد بالغ بر 700 خانه بهداشت داریم که 88 درصد آن فعال می باشد که کار خدمات رسانی را سخت کرده است.

وی ادامه داد: کاهش موارد ابتلا به مالاریا و کنترل بیماری وبا و همچنین انجام 2 راند واکسیناسیون فلج اطفال و کاهش مرگ و میر مادران از جمله موفقیت های حوزه بهداشتی می باشد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.