سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

در معیارهای ازدواج باید تجدیدنظر شود

رییس دانشگاه جامع پیام‌نور خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر معیارهای ازدواج در بین جوانان نسبت به سال‌های گذشته تغییر یافته است، بنابراین باید به منظور تحقق زندگی آسان در معیارهای ازدواج تجدیدنظر شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حمیدرضا طیبی‌نسب اظهار کرد: در شرایط امروز جامعه، باید معیارهای ازدواج را در بین جوانان با معیار و مبانی دینی تطبیق دهیم.

وی ادامه‌داد: با قبول این مسئله که زندگی‌های امروزی با زندگی‌های گذشته تفاوت دارد، اما باید برای ایجاد یک ازدواج آسان و جلوگیری از افزایش طلاق بر حداقل‌های معیارهای اجتماعی و مادی زندگی تکیه کنیم.

طیبی‌نسب افزود: براساس آموزه‌های قرآنی هنگامی که یک جوان به قدرت اداره یک زندگی رسید باید تشکیل خانواده بدهد و از سوی دیگر نمونه های بسیاری از ازدواج های بدون توجه به تجملات در جامعه وجود دارد که معیارهای اصلی تشکیل زندگی آنان مطابق با معیارهای دینی پایه گذاری شده است.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر مهریه‌های سنگین، تحصیلات عالیه و تجملات مانع بزرگی بر سر راه جوانان در ازدواج محسوب می‌شود عنوان‌کرد: تاسفبارترین موضوع این است که زوجین در زندگی خود بر اثر توجه بیش از حد به این مسایل از یکدیگر جدا و زندگی آنان به طلاق کشیده می‌شود.

طیبی‌نسب خاطرنشان کرد: طبق آموزه‌ها و روایات دینی مهریه باید حداقل پشتوانه مالی برای زن باشد و این در حالیست که در حال حاضر مهریه به عنوان یک ارزش برای زن در حال تعریف در جامعه است.

وی یادآور شد: باید در نقطه مقابل ازدواج یعنی همان طلاق، تحمل‌ها را بالا برده و از ورود معیارهای تصنعی اعم از موقعیت اجتماعی و مدرک تحصیلی جلوگیری کنند.

طیبی‌نسب عنوان کرد: با تطبیق معیارهای ازدواج براساس آموزه‌های دینی، ازدواج آسان و کاهش طلاق در جامعه مشاهده می‌شود.

 همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در خراسان‌شمالی 11 اردیبهشت در این دانشگاه برگزار می‌شود.علاقه‌مندان می‌توانند تا 22 بهمن ماه امسال مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: بجنورد ، معیار ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.