سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصباحی‌مقدم در اخطار قانون اساسی؛

مصوبه مجلس درباره تبصره هدفمندسازی خلاف اصل 74 قانون اساسی است

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 93 کل کشور با بیان اینکه مصوبه مجلس درباره تبصره هدفمندسازی خلاف اصل 74 قانون اساسی است گفت: شورای نگهبان بارها از اینگونه تکلیف‌ها را به مجلس برگردانده است، حال سوال این است که اگر مصوبه‌ مجلس از شورای نگهبان به مجلس برگشت چه باید بکنیم؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حجت‌السلام غلامرضا مصباحی‌مقدم" در جلسه علنی امروز سه شنبه (15 بهمن ماه) مجلس در اخطاری به استناد اصل 74 قانون اساسی٬ گفت: این اصل تصریح دارد لوایح قانونی پس از تصویب هیئت وزیران تقدیم مجلس ‌می شود، آنچه که پیشنهاد آقای "عثمانی" برای تبصره هدفمندسازی یارانه‌ها بود، درست برخلاف اصل 74 قانون اساسی است ،این اصل می گوید شما نمی‌توانید به دولت تکلیف کنید تا لایحه بیاورد.
 
وی افزود: شورای نگهبان بارها از اینگونه تکلیف‌ها را به مجلس برگردانده است، حال سوال این است که اگر مصوبه‌ مجلس از شورای نگهبان به مجلس برگشت چه باید بکنیم؟، در صورت بازگشت لایحه یک هفته دیگر به زمان بررسی بودجه افزوده خواهد شد.

مصباحی‌مقدم از رئیس جلسه خواست تا این اخطار را وارد بداند و این اخطار را به رای بگذازد تا این پیشنهاد تصویبی کان لم یکن شود.

"ابوترابی فرد" که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت این اخطار را وارد ندانست و گفت: اگر شورای نگهبان مصوبه را خلاف قانون اساسی بداند به مجلس ارجاع می‌دهد و مجلس آن را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.