سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

بدهی 6 میلیارد و 400 میلیون تومانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مشترکان آب

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان از بدهی 6 میلیارد و 400 میلیون تومانی آب و فاضلاب استان از مشترکان خبر داد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران همدان؛ هادی حسینی بیدار درگفتگوباخبرنگارما گفت: بیش از 2 میلیارد تومان از این بدهی ها مربوط به دستگاه های دولتی و دانشگاه هاست .

وی با بیان اینکه هزینه ی آب بهای پرداختی به شرکت آب و فاضلاب به هیچ وجه جوابگوی هزینه های تولید و انتقال آب به مشترکان نیست افزود: هزینه ی تولید و انتقال هر لیتر آب امسال برای شرکت آب و فاضلاب استان 700 تومان است که تنها 260 تومان از مشترکان گرفته می شود و از این مبلغ 115 تومان به حساب هدفمندی یارانه ها واریز می شود .

وی ، هزینه های شرکت آب وفاضلاب را مستمر و غیرقابل قطع برای مشترکان دانست و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات و تخصیص تنها 17 درصد اعتبارات امسال شرکت آب و فاضلاب با کمبود اعتبار برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر برای مشترکان 29 شهر استان مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه 87 درصد مشترکان استان همدان متناسب با الگوی مصرف ، آب مصرف کرده اند افزود: سرانه ی مصرف آب در استان همدان به ازای هر مشترک در شبانه روز 175 لیتر است که این میانگین در کشور 230 لیتر و در جهان 150 لیتر در شبانه روز است .

حسینی بیدار افزود: فرهنگ سازی مصرف آب در استان همدان نهادینه شده است و خوشبختانه مردم استان همدان در سال های اخیر، با توجه به کمبود بارش ها و خشکسالی ،  مصرف بهینه ی  آب را مدیریت کرده اند.

وی گفت: مشترکانی که بر اساس الگوی مصرف آب مصرف می کنند ، 15 درصد افزایش داشته است ./ز
برچسب ها: فاضلاب ، مشترک ، همدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.