سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نصب و راه اندازي دستگاه بررسي کننده ارتعاشات مخاط حنجره

دستگاه بررسی کننده ارتعاشات مخاط حنجره بصورت ویدئویی در کلینیک های تخصصی گوش و حلق و بینی بیمارستان امام رضا (ع) از مراکز زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد نصب و راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،رئيس بخش گوش گلو و بيني بيمارستان امام رضا(ع) مشهد خاطر نشان کرد:اين دستگاه علاوه بر ضبط تصاویر ویدئویی با کیفیت ، در تشخیص اولیه ضایعات مخاطی و تشخیص عیوب ارتعاشی نقش موثري دارد .

دکتر خديوي فلوشيپ لارنگولوژي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه اين دستگاه با هزينه اي بيش از 170 ميليون ريال و با حمايت خيران نصب و راه اندازي شده است اظهار داشت :‌پيش از اين دستگاه ويدئو رينو لارنگوسکوپی که در کلینیک وجود داشت ،امکان معاینه دقیق بینی، حلق و حنجره را داشتیم و در این روش بیمار کمتر مورد رنج معاینه قرار می گرفت و بهترین تصویر فراهم می شد ولی برای بررسی ضایعات ظریف مخاطی در مخاط ارتعاشی حنجره روش معاینه نداشتیم ارتعاش مخاط حنجره به حدی سریع انجام می شود که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست و با نصب اين دستگاه امکان شناسايي اين ضايعات نيز فراهم شد .

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد تصريح کرد :با افزوده شدن این دستگاه به دستگاه قبلی که نور را بصورت استروبوسکوپی (یعنی با همان فرکانسی که بیمار تولید صوت می کند با همان فرکانس نور فرستاده می شود) آماده می کند و با بالا و پایین آوردن فرکانس می توانیم حرکات آهسته مخاط حنجره را مشاهده کنیم .

گفتني است :‌این دستگاه توسط خیر آقای دانشور و دوستان ایشان به کلینیک های تخصصی گوش ، حلق و بینی بیمارستان امام رضا (ع) اهدا شد.

برچسب ها: ارتعاشات ، مخاط ، حنجره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.