سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله مكارم‌شيرازي در ديدار فرماندهان بسيج سازمان صدا و سيما:

بسيج ‌پشتوانه اصلي كشور است

يكي از مراجع تقليد قم با اشاره به اينكه عبور از خطوط قرمز اصل انقلاب را به خطر مي‌اندازد نسبت به فعاليت‌هاي خزنده فرهنگي هشدار داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان بسیج مستضعفین آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ديدار فرماندهان بسيج سازمان صدا و سيما با تبريك دهه مبارك فجر، مجموعه تعليمات اسلام را منحصر در سه حوزه اصول و عقايد، فروع احكام اسلامي و مسائل اخلاقي دانست.

وي با بيان اينكه همه ما مسئوليت داريم در سه حوزه مذكور نقش آفرين باشيم و براي حفظ اصول، فروع و اخلاق اسلامي تلاش كنيم، يادآور شد: در برابر كسي كه حكم را نمي‌داند ما وظيفه ارشاد جاهل را عهده دار هستيم، در برابر فرد غافل نيز بايد او را متنبه كنيم، وظيفه ديگر نيز امر به معروف و نهي از منكر است كه بر عهده تمام مسلمانان گذاشته شده است.

آيت الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه بايد از ابزارهاي روز براي پيشبرد اهداف به درستي استفاده كنيم خاطرنشان كرد: خوشبختانه رسانه ملي در ساليان اخير توسعه بسيار خوبي پيدا كرده است منتهي به همان اندازه كه آثار آن گسترده و وسيع است، آسيب‌هاي آن نيز به همان اندازه سنگين است.

وي اضافه كرد: اگر غفلت شود ممكن است خداي نكرده آسيب‌هاي زيادي ايجاد شد اصولا فلسفه تشكيل سازمان بسيج براي پيشگيري از اين نوع آسيب‌ها است و بايد قبل از وقوع آسيب‌ها به فكر پيشگيري باشيم.

آيت الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه شما بايد نظارت كاملي بر تمام برنامه‌ها داشته باشيد، فرمودند: هيچ كس نمي‌تواند ادعا كند تمام برنامه‌هاي رسانه ملي بدون عيب است، حتي رئيس رسانه ملي نيز چنين ادعايي ندارد، از اين رو بايد سعي كرد مشكلات را به حداقل رساند و در گام بعدي از بين برد.

وي با تاكيد بر اينكه اگر شما نظارت دقيق داشته باشيد بسياري از مشكلات حل خواهد شد ابراز داشت: گاهي افرادي ممكن است در صدا و سيما بيايند كه براي جذب مخاطب بيشتر بخواهند فرهنگ غرب را در رسانه ملي حاكم كنند.

استاد حوزه علميه قم تاكيد كرد: بايد توجه داشت به صورت خزنده به سمت فرهنگ غربي كشانده نشويم كه براي جذب شنونده و بيننده بيشتر برنامه‌هاي ناسالم توليد كنيم، من هميشه بيم اين نكته را دارم؛ از اين رو نبايد از حركت‌هاي خزنده مخرب غفلت كرد.

وي جذب مشتري و مخاطب به هر قيمت را فرهنگي غربي دانست و تصريح كرد: رسانه ملي بايد در تمام برنامه‌هاي خود به صورت هدفدار حركت كند، حتي طنز، انيميشن و برنامه‌هاي كودك و سرگرمي بايد هدفدار و مطابق با آموزه‌هاي اسلامي باشد و در تمام اين برنامه‌ها مي‌توان مباني ديني را به صورت مستقيم و غير مستقيم تبيين كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر حفظ اصول و رعايت خطوط قرمز در كشور ادامه داد: بعد از روي كارآمدن آقاي روحاني كه فرد معتدلي است، در حاشيه گاهي برخي وانمود مي‌كنند كه مي‌شود هر كاري كرد، هر حرفي را زد، من ديدم امروز در روزنامه نوشته بودند كه كتبي كه ممنوع الطبع بود راه آن باز شده است.

استاد حوزه علميه قم ابراز داشت: اگر واقعا كتاب و اثري به دليل منطقي انتشار آن ممنوع بوده من نمي‌دانم يعني چه كه راه آن باز شده است؟ آزادي در اسلام يك اصل است، اما آزادي ما غير از آزادي غربي است؛ آزادي ما خط قرمز و چارچوب دارد، مبادا صدا و سيما و رسانه‌ها و مطبوعات تصور كنند مي‌توانند خطوط قرمز را بشكنند.

وي اضافه كرد: اگر خط قرمزها شكسته شود، اصل انقلاب و كشور به خطر مي‌افتد، من بارها به مسئولان گفته‌ام اگر جمعيت بسيجي و جوانان مذهبي را از دست بدهيم پشتوانه انقلاب و كشور را از دست خواهيم داد.

آيت الله مكارم شيرازي بيان داشت: انقلاب اسلامي را مذهبي‌ها به پيروزي رساندند و حفظ كردند، اگر خط قرمزها را بشكنيم، پشتوانه انقلاب را از دست داده‌ايم، اين نكته را بايد بيان كرد، بايد اعتقادات مذهبي و بسيج كه پشتوانه اصلي ما هستند را حفظ كنيم.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.