سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم:

با تامل و تدبیر و آسیب‌شناسی مباحث، بهتر می‌توان به حل مشکلات پرداخت

دومین میزگرد تخصصی تجاری سازی از میزگردهای نشست توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات دانش بنیان توسط پارک‌های علم و فناوری در سالن همایش‌های شهدای جهاد علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، در این نشست مصطفی کریمیان اقبال، مدیرکل سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در خصوص برگزاری این نشست گفت: این جلسات دست آوردهای بسیار خوبی دارد و زمانی که افراد دور هم گرد می‌ایند فاصله افکارکم می‌شود و با تامل و تدبیر، آسیب‌شناسی مباحث بهتر می‌توان به حل مشکلات پرداخت.
 
وی افزود: چون ما نمایندگان دولت هستیم طبیعی است که وقت زیادی صرف بیان مشکلات و یا تعریف و تمجید از دستاورد‌ها می‌شود و‌ گاه فراموش می‌کنیم که کسانی نیز هستند که باعث توسعه تکنولوژی در کشور می‌شوند و در خارج از این جلسات هستند و ان‌ها‌‌ همان شرکت‌های خصوصی هستند که سراغ دولت نمی‌ایند و کارخود را انجام می‌دهند و دانش فنی را به بیرون صادر می‌کنند و تنها انتظارشان این است که ما دولتی‌ها موانع را از سر راه‌شان برداریم. 

 کریمیان اقبال در پایان سخنان خود اظهار داشت: این نکته بسیار حائز اهمیت است که مدیران مراکز رشد و پارک‌های علم وفناوری ارتباطی مستقیم داشته باشند تا از مشکلات اگاه شوند و از این پس ما حضور صاحبان صنعت و مدیران اتاق بازرگانی را هم در جلسات داشته باشیم. 

 در ادامه نشست میزگرد تخصصی تجاری سازی از میزگردهای نشست توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات دانش بنیان توسط پارک‌های علم وفناوری روسای پارک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به ایراد سخنانی پرداختند. 

 بنابراین گزارش: سیف الدین از روسای پارک‌های علم و فناوری در سخنانی گفت: چند نکته کلیدی در خصوص تجاری سازی شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تاثیر این شرکت‌ها در اقتصاد کشور از بین بردن دیوان سالاری در قوانین پارک‌ها، ایجاد استانداردبرای کمک به بازاریابی و حرکت نسل دوم پارک‌ها به سمت نسل سوم پارک‌ها و ایجاد کریدر خدمات دانش بنیان و توسعه حمایت منطقه‌ای اشاره کرد. 

در ادامه صاحب کار از دیگر مدیران این حوزه نیز افزود: ما باید در جهت توانمند شدن شرکت‌های دانش بنیان قدم برداریم و با برنامه رزی صادرات را تحریک کنیم که در این راه م توانیم از ایجاد رکت‌های خدماتی برای توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان بهره بگیریم. 

براساس این گزارش: متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان بود که در حوزه تجاری سازی گفت: در این حوزه با یک موضوع پیچیده با متغییرهای بسیار روبرو هستیم.
وی در ادامه گفت: ظرفیت‌های تجاری سازی باید در سه حوزه علم و فناوری، ارتباط با حوزه حقوقی و اداری و حوزه اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد. 

 حسن‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: از نظر مجلس شرکت‌های دانش بنیان از نفت با ارزش‌تر است به شرط ان که در جهت تجاری سازی قدم بر دارند. 
وی افزود: ما در هر سیستمی یک ورودی، یک پردازش، یک خروجی داریم که در گذشته ورودی‌ها نه فناوربودند نه قابل استفاده ولی اکنون با توجه به بحث‌های حمایتی و مسائل حقوقی و مشاوره‌های تخصصی می‌توان انتظار داشت که خروجی‌های حاصل سودمند باشد و مجلس نیز به نوبه خود از بحث‌های علم وفناوری حمایت می‌کند. 

وی افزود: از کارهایی که در این خصوص انجام گرفته می‌توان به اصلاح قانون مالیات برای این شرکت‌ها و قانون بهبود فضای کسب و کار اشاره کردضمن اینکه مجلس تصویب کرد که مبلغ دو میلیارد تومان در صندوق توسعه ملی قرار بگیرد تا بعنوان پشتوانه ضمانت نامه‌های این شرکت‌های دانش بنیان باشد تا بتوانند پروژه‌های جدیدی را به کار بگیرند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.