سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تربیت 8 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تربیت 8 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  گفت :تربیت حفاظ قرآنی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط سازمان اوقاف و به تبع آن اداره‌کل اوقاف انجام می‌شود.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه تربیت حفاظ قرآنی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور صورت می‌گیرد،  افزود :خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته استان زنجان در این زمینه بیشتر از تعهدات خود عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز طرح تربیت حفاظ تاکنون 7 هزار حافظ قرآنی در استان تربیت شده‌اند، ادامه داد: این تعداد از یک تا 30 جزء قرآن را حفظ کرده‌اند.

 معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان  با بیان اینکه اغلب افرادی که اقدام به حفظ قرآن کرده‌اند از بین نوجوانان و کودکان هستند، بیان کرد : این امر نشان از تبیین فعالیت‌های قرآنی در بین قشر نوجوان و جوان دارد.

خدابنده‌لو در ادامه با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی حفظ قرآن کریم تصریح کرد : از استان زنجان نیز در مقطع سنی زیر 16 سال از بین حفاظ خواهر و برادر چندین نفر به این مسابقات اعزام شدند.

وی اضافه کرد: از تعداد نفرات اعزامی به این دوره از مسابقات فاطمه کابلی در رشته حفظ کل قرآن کریم و در بخش زیر 16 سال موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان  در ادامه با اشاره به افزایش بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی در استان  خاطر نشان کرد :مسئولان متولی این امر در اداره‌کل اوقاف استان در تلاش هستند، با اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی نسبت به تشویق جوانان برای حفظ قرآن و در وهله بالاتر عمل به آن اقدامات لازم را انجام دهند./ز

برچسب ها: تربیت ، حافظ ، قرآنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.