سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات برای اصلاح باغات درخراسان شمالی

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: از ابتداي امسال تاكنون 101 میلیون تومان تسهیلات برای اجرای طرح های اصلاح و احياي باغهای استان به كشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، خداداد عابدي در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 60 درصد از باغ های استان نیازمند بازسازی، اصلاح و نوسازی هستند.

وی اظهار داشت: در استان 344هکتار عرصه زراعی وجود دارد که از این میزان 44 هزار هکتار شامل باغات می شود و سالانه نیز از این سطح افزون بر 750 هزار تن انواع میوه برداشت می شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهارهزار و 123 هكتار از باغات استان تحت پوشش بيمه قرار گرفته است.

عابدی افزود : در سال جاري طرح توسعه باغات در12 هكتاراز باغات استان اجرا شده و پنج طرح گلخانه اي در سطح 18 هزار مترمربع معرفي و تصويب شده است.

عابدي در ادامه به فعالیت نهالستان های تولید نهال شناسه دار در استان پرداخت و افزود: در بخش نهال شناسه دار، 9 نهالستان تحت نظر كميته فني نهال استان كه شامل معاونت توليدات، باغات، مركز تحقيقات و... است، فعالیت می کنند.

عابدی با بیان اینکه امسال 109 هزار اصله نهال شناسه دار توسط كشاورزان استان خريداري شده و در این راستا نیز 59 ميليون تومان يارانه به كشاورزاني كه از این نهال ها استفاده کرده اند؛ پرداخت شده است. اظهار داشت :پیش بینی میشود تسهیلات سال آینده برای تهیه نهال شناسه دار دراستان 157 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: امسال 24 محصول پاك و سالم تولید شده در خراسان شمالی به آزمايشگاه تهران ارسال شد كه طبق نتایج این آزمايشات، غالب اين محصولات موفق به دريافت تاييديه و اخذ جايزه شدند./ز

برچسب ها: تسهیلات ، اصلاح ، باغات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.