سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرافکنی به سبک اعتدالیون:

رسانه‌ها مقصر بی‌تدبیری دولت در توزیع سبد کالا

در هیاهوی وقایعی که بابت طرح دولت یازدهم در توزیع سبد کالا میان بخشی از اقشار مردم به پا شده، اکثر دولتمردان سکوت کرده‌اند و تنها وزیری که حاضر به گفتگو شده نیز تلاش کرد رسانه‌ها را مقصر جلوه دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،در حالی که نحوه توزیع سبد کالا به معضلی بزرگ برای دولت یازدهم تبدیل شده است، برخی دولتمردان در یک هفته اخیر تلاش کرده‌اند رسانه‌ها را مقصر بی‌تدبیری‌ها در این زمینه معرفی کنند.

چند روز پیش پس از انتظار چند هفته‌ای مردم برای آگاهی از این که سبد کالایی به آنها تعلق می‌گیرد یا نه، سرانجام یک سامانه پیامکی و یک سایت اینترنتی در این مورد اعلام شد.

متاسفانه به علت کوتاهی و اهمال وزارت صنعت، این سامانه، فعال نبود ولی در کمال تعجب، معاون وزیر صنعت یکی از خبرگزاری‌ها را مقصر فعال نبودن این سایت معرفی کرد.

علی محمد گودرزی -سرپرست معاونت توسعه فناوری اطلاعات تجاری و صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت- در گفتگو با رادیو مدعی شد که این سامانه هنوز تکمیل نشده و یکی از خبرگزاری‌ها زودتر از موعد، خبر آن را رسانه‌ای کرده است.




این ادعا در حالی مطرح شد که در چند روز گذشته به علت اختلال متوالی سایت‌ها و سامانه‌های سبد کالا، وزارت صنعت چند بار سامانه‌های جدیدی را به مردم معرفی کرده است که این روند نشان داد کار از پایه خراب است و ربطی به زمان رسانه‌ای شدن آن از سوی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها ندارد. 

اما با توزیع سبد کالایی از یکشنبه که با وقایع بسیار ناخوشایند همراه بود که جز خدشه به کرامت ملت ایران، نمی‌توان نام دیگری بر آن نهاد و همچنین اعلام اعتراض اقشار کم‌درآمدی که سبد کالا به آنها تعلق نگرفته بود، در سکوت و بی‌خبری سایر دولتی‌ها (همچون محمدباقر نوبخت که دیروز به خبرنگاران گفت از مشکلات سبد کالا بی‌خبرم) وزیر رفاه دولت یازدهم مصاحبه‌ای کرد که او هم متاسفانه به جای پذیرش سوءمدیریت دولت، رسانه‌ها را مقصر معرفی کرد.





علی ربیعی بدون اشاره به بی‌توجهی دولت به هشدارهای چند هفته اخیر کارشناسان و رسانه‌ها، مدعی شد که «دولت براساس وعده‌اش اقدام می‌کند اما به علت پاره‌ای از محدودیت‌های ذکر شده در فواصل زمانی بسیار کوتاه، سبدهای کالا تحویل می‌شود. متاسفانه بلافاصله فضای رسانه‌ای عجولانه قضاوت کرد و من از رسانه‌ها درخواست می‌کنم در این باره به سرعت قضاوت نکنند. البته ما هم وظیفه داریم به موقع اطلاع‌رسانی کنیم.»

مشخص نیست منظور وزیر امنیتی رفاه دولت یازدهم از قضاوت عجولانه رسانه‌ها چیست؟ آیا این رسانه‌ها نبودند که از چند هفته پیش نسبت به نقص شیوه دولت در تعیین مشمولین سبد کالا هشدار دادند؟ آیا رسانه‌ها هشدار ندادند که بازگشت شیوه‌های توزیع کوپنیسم، یک تصمیم راهبردی اشتباه از سوی دولت یازدهم است؟

برچسب ها: رسانه ، تدبیر ، سبد کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مصطفی
۱۱:۲۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
دولتمردان بدانند و آگاه باشند که تمامی رفتار و اعمال آنها مورد عنایت و توجه خبرنگاران و اصحاب رسانه است.