سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمایندگان؛

جانبازان 15 درصد هم می‌توانند وام مسکن 4 درصد دریافت کنند

با رای موافقت نمایندگان، جانبازان 15 درصد هم می‌توانند وام مسکن 4 درصد دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه 93 با بند الحاقی تبصره 16 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.  
 
بر این اساس، بانک مرکزی موظف است از طریق بانک‌های عامل در سال 1393 به تعداد یکصد هزار نفر از جانبازان 15 درصد و بالاتر با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهداء (همسر، والدین و فرزندان)‌، ایثارگران با حداقل دو و نیم سال حضور در جبهه، فرزندان جانبازان هفتاد درصد(70%) و بالاتر و وراث تحت تکفل جانبازان بیست و پنج درصد(25%) و بالاتر و وراث تحت تکفل آزادگان متوفی فقط یک فقره تسهیلات مسکن براساس قوانین مربوطه و برابر قانون الزام بانکها به پرداخت تسهیلات به وراث جانبازان و آزادگان متوفی مصوب 22/1/1380 (واجدین شرایط) برای خرید یا ساخت مسکن اعطاء نماید.
 
مبلغ تسهیلات مزبور به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک‌میلیون نفر،هفتصد و بیست میلیون (720.000.000) ریال، مراکز استانها، ششصد میلیون (600.000.000)ریال، سایر شهرها پانصد میلیون (500.000.000)ریال، روستاها دویست میلیون(300.000.000)ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ چهاردرصد(4%) با مدت بازپرداخت بیست‌ساله بدون رعایت الگوی مصوب مسکن و نوساز بودن تعیین می‌شود.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: جلسه ، علنی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۵ دی ۱۳۹۴
جانباز ۱۵ درصد هستم اعصاب روان ترکش هستم حالو خیای بده لطفا رسیدگی کنید
موسوی زاده
۱۶:۴۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
با سلام
بنده سید مرتضی موسوی زاده جانباز 15 درصد شیمیایی هستم ولی یکساله به بنیاد مراجعه میکنم میگویند هنوز تامین اعتبار نشده!؟ لطفا پیگیری بفرائید