سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی:

اروپایی‌ها تمایل زیادی به حضور مجدد در بازار ایران دارند

هیئتی متشکل از انجمن کارفرمایان فرانسه دقایقی پیش به منظور دیدار با مسئولان اقتصادی کشور وارد وزارت امور اقتصادی و دارایی شد که در این جلسه موضوع بازگشت مجدد شرکت‌های به ویژه فرانسوی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بهروز علیشیری ریئس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازار ایران دارای جذابیت‌ها و تنوع زیادی برخوردار است گفت: اروپایی‌ها پس از مذاکرات اخیر به سرعت خواهان بازگشت به بازار ایران هستند که در این میان شرکت‌های فرانسوی مانند رنو، پژو و شرکت‌های نفتی با سرعت بیشتری خواهان ورود مجدد به بازار ایران هستند بازار ایران به دلیل متنوع بودن از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه گذاران اروپایی به ویژه فرانسوی برخوردار است.

وی تصریح کرد: با تشدید تحریم‌های اقتصادی در سال‌های اخیر علیه کشورمان شرکت‌هایی مانند رنو و پژو بازار یاران را ترک کردند به طوری که رنو سالانه 500 هزار دستگاه خودرو در ایران تولید می‌کرد که آن را به علت شرایط تحریم ترک کرد و شرکت پژو هم با توجه به قراردادهایی که در خصوص ساحت و تأمین قطعات خودرو با طرف‌های ایرانی داشت به راحتی بازار ایران را ترک و با شرکت آمریکایی قرارداد بست.

علیشیری عنوان کرد: بازار ایران بازار بسیار متنوع و جذاب برای جلب سرمایه گذاران اروپایی و آسیایی و سایر سرمایه‌گذاران است که در این رابطه پیام‌هایی از سوی سایر سرمایه‌گذاران اروپایی دریافت شده و به این ترتیب وارد بازار سرمایه ایران خواهد شد.

وی در خصوص اعلام تمایل شرکت‌هایآنریکایی برای ورود به بازار اقتصادی ایران گفت: پیامه‌هایی از سوی کشورهای آسیایی و حتی آمریکا دریافت شده ضمن آنکه میا هیچ مشکلی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی اعم از آسیایی اروپایی و آمریکایی نداریم.

علیشیری در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای جلوگیری از خروج ناگهانی سرمایه‌گذران خارجی به منظور جلوگیری از ضرر و زیان به طرف‌های ایرانی عنوان کرد: به هر حال شرکتهایی که طی سال‌های اخیر بازار ایران را علت تشدید تحریم بازار ایران را به راحتی ترک کردند به همین راحتی ما با آنها قراردادهای ورود مجدد به مرحله اجرا نمی‌گذاریم و بر همین اساس دستوالعمل‌های اجرایی لازم را به دستگاه‌های ذیربط اعلام کرده‌ایم تا با این کار علاوه بر جلوگیری از خروج ناگهانی آنها مانع از ورود خسارت به طرف‌های داخلی شویم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرمایه گذاری ، رنو ، پژو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایزاندوست
۲۲:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
پس از این فرصت استفاده کنید و البته عجله نکنید و بهترین را انتخاب کنید و اگر اطلاعاتی در مورد خوب بودن انها ندارید, خودسرانه عمل نشود بلکه تحقیق شود