سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامرتب بودن محل زندگی و عدم برنامه عامل اصلی استرس

یک کارشناس اموراجتماعی گفت: به هم ریختگی اتاق کار و یا منزل، حساسیت نسبت به صحبت‌های مردم و عدم ساعات کاری مشخص باعث بروز استرس در انسان خواهد شد.

 شهرانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: محققان دریافتند که نگرانی و تشویش بر زمانی که هنوز نیامده، قسمت زیادی از فعالیت ذهنی افراد را اشغال کرده در حالی که این نگرانی به هیچ وجه کمکی به شما نکرده بلکه ممکن است باعث برهم زدن آرامش روح وروان شما شود.

این کارشناس امور اجتماعی بیان کرد: محلی که شما در آن مشغول به کار هستید، مرتب و منظم بودن محل تأثیر زیادی بر حفظ آرامش و روحیه شما دارد به طوری که اگر اتاق بهم ریخته باشد، مانند این می‌ماند که یک نفر به شما یادآوری کاری را می‌کند که هنوز آن را انجام نداده‌اید که این مسبب تشویش ذهنتان خواهد شد.

وی ادامه داد: ما نباید در روابط اجتماعی نسبت به حرف مردم حساسیت نشان دهیم، زیرا با این کار علاوه بر بار فکری که بر ذهن خود وارد می‌سازیم، ناخودآگاه به سمتی پیش می‌رویم که باعث از دست دادن آرامشمان می‌شود.

شهرانی تصریح کرد: اگر شغلتان طوری است که مدام با ایمیل و تلفن همراه سرکار هستید، بهتر است برای دیگران ساعات کاری مشخصی را تعیین کنید که با این کار به مردم می‌فهمانید که شما هم زمانی برای استراحت و کاهش فشارهای ذهنی نیاز دارید، بنابراین این کار باعث شده در سخت‌ترین شرایط کاری آرامش و تعادل روحی شما به هم نریزد.

شهرانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر زمانی احساس استرس کرده، چند دقیقه‌ای محیط کار را ترک کرده و فقط به تنفس خود دقت کنید و به آرامی نفس بکشید و نکته آخر اینکه اگر به آب دسترسی دارید دست و صورت خود را با آب خنک شستشو داده که این کار کمک بزرگی برای رفع استرس و اضطراب شما خواهد داشت./
انتهای پیام/
 

برچسب ها: آمار ، کلان ، شهر ، زندگی ، استرس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.