سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نهاوندیان در دیدار فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری اندونزی:

گسترش روابط با کشورهای اسلامی جزء اولویت‌های سیاست خارجی دولت ایران است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت:جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به عنوان دو کشور دموکراتیک و مهم می‌توانند نقش مهم و موثری را در گسترش تعاملات کشورهای اسلامی ایفا نموده و با توسعه اسلام متعادل، با افراطیون و رادیکال‌هایی که مدعی اسلام‌گرایی هستند نیز مقابله نمایند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، "محمد نهاوندیان" رئیس دفتر رئیس‌جمهور شامگاه یکشنبه در دیدار دیپو عالم دبیر هیئت دولت و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور اندونزی با اشاره به سوابق همکاری‌های دوستانه دو کشور گفت: رویکرد جدید دولت ایران و فضای سیاسی به وجود آمده در اثر آن فرصت‌های همکاری زیادی برای گسترش روابط ایران و اندونزی ایجاد کرده است.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: با توجه به توافق صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 بخش قابل توجهی از موانع همکاری بین ایران با کشورهای دیگر و ایران بر پایه علاقه‌مندی به گسترش و ارتقای مناسبات تجاری با کشورهای همسایه و اسلامی، مصمم است کاهش مناسبات خود در عرصه اقتصادی با اندونزی را جبران کند.
 
نهاوندیان تصریح کرد: درگیری‌هایی که در برخی کشورهای اسلامی جریان دارد به هیچ‌وجه نشأت گرفته از اسلام نیست و البته مسلمانان باید از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز علیه یکدیگر پرهیز نمایند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در این جلسه پس از دریافت دعوتنامه رسمی رئیس‌جمهور اندونزی برای سفر دکتر روحانی به آن کشور، گفت: این پیام بر مبنای علاقه‌مندی‌های جمهوری اسلامی به گسترش روابط و تعاملات با کشورهای اسلامی و از جمله اندونزی بررسی خواهد شد و مطمئنم که سفر رییس جمهوری ایران به اندونزی ایده‌ها و فرصت‌های همکاری جدیدی برای گسترش مناسبات دوجانبه فراهم خواهد کرد.
 
فرستاده ویژه رئیس‌جمهور اندونزی نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از ملاقات با رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهوری و آرزوی موفقیت برای دولت و ملت ایران اظهار داشت: اندونزی علاقه‌مند به گسترش هر چه بیشتر روابط خود با جمهوری اسلامی ایران بوده و از آنجا که در حال حاضر دبیرکل دوره‌ای گروه D8 است، در این مجموعه نیز گسترش همکاری با ایران را به طور خاص مورد توجه قرار خواهد داد.
 
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به عنوان دو کشور دموکراتیک و مهم می‌توانند نقش مهم و موثری را در گسترش تعاملات کشورهای اسلامی ایفا نموده و با توسعه اسلام متعادل، با افراطیون و رادیکال‌هایی که مدعی اسلام‌گرایی هستند نیز مقابله نمایند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.