سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع و پشتیبانی:

"فناوری‌های فضایی" به صورت بومی در اختیار ما قرار دارد

در حال حاضر تمام فناوری‌های فضایی به صورت بومی در اختیار ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی امروز در دهمین مراسم سالگرد سازمان فضایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنرانی گفت:‌ امروز شاهد انوار انقلاب در 36 سالگرد پیروزی انقلاب هستیم چنانچه همه جای دنیا و همه ملت‌ها شاهد پیشرفت علمی کشور هستند و این انوار هیمنه نظام سلطه را به چالش جدی کشیده و ملت‌ها به عنوان قدرت در سطح منطقه و جهان ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: در حوزه سیاسی، ایران تنها کشور است که در عرصه جهانی خارج از اراده و سلیقه دیگران اهداف و سیاست‌های خود را ترسیم می‌کند و اگر به دنبال ماندگاری استقلال ایران هستیم باید به دنبال کسب قدرت باشیم، چنانچه این قدرت به معنای استفاده از تمامی ظرفیت ملی و شکوفا شدن این ظرفیت‌ها در دانش بشری متعلق به تمام بشریت است.

دهقان تصریح کرد: این نکته را بگویم که این نظام سلطه تلاش می‌کند نظام‌ها را از دستیابی به این نظام باز دارد و ملت ایران تمامی موانع را برداشته است چنانچه بیشترین محرومیت‌ها به دلیل تحریم‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: در عرصه استفاده از علوم و فناوری که برآورده کردن "نیازهای صلح‌آمیز"مدنظر است هیچ کس حق ندارد انحصاری برای آن‌ها قائل شود.

دهقان خاطرنشان کرد: 5 کشور در سال 2012 به عنوان کشورهای نوظهور معرفی شدند که ایران یکی از اعضای آن بود و نسبت به دیگران در این عرصه سرعت چشمگیری داشته است و در حال حاضر تمام "فناوری‌های فضایی" به صورت بومی در اختیار کشور قرار دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.