سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

تقاضای استاندار مازندران از استان های همجوار برای ماشین آلات راهداری

استاندار مازندران خواستار اعزام ماشین آلات راهداری از جمله گریدر ،برف روب و بلدوزر از استان های تهران ، البرز، قزوین و گیلان برای بازگشایی جاده های اصلی و فرعی مناطق غرب استان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، ربیع فلاح در جلسه ستاد بحران شهرستان تنکابن و خطاب به وزارت راه و شهرسازی گفت : ماشین آلات راهداری استان جوابگو نیاز غرب استان نیست.

وی افزود : ارتفاع برف در غرب مازندران به حدود یک و نیم متر می رسد و با توجه به گستردگی منطقه و حجم بالای کار نیاز است تا از استان های همجوار ماشین آلات راهداری به منطقه اعزام شود.

استاندار مازندران که از صبح دیروز برای حل مشکلات ناشی از بارش برف سنگین به شهرهای غرب استان سفر کرده است، گفت : بیشتر مشکلات قطع آب ،برق و مسدود بودن راه های اصلی و فرعی مربوط به شهرهای نوشهر ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر است.

نماینده عالی دولت در مازندران از صبوری و تحمل مردم استان در برابر سختی های ناشی از بارش برف سنگین قدردانی کرد و اظهار داشت : تمامی امکانات امدادی و تجهیزاتی استان برای کمک به حل مشکلات مردم بسیح شده است.

وی بر لزوم تامین آب و نان و دیگر ارزاق عمومی مردم گرفتار در برف تاکید کرد و افزود : تاکنون هماهنگی برای ارسال آب و نان مورد نیاز انجام و بین مردم توزیع شده است.

فلاح گفت : به مردم اطمینان می دهیم تا زمان بر طرف شدن کامل مشکلات ، تمامی مسوولان و گروه های امدادی در منطقه حضور خواهند داشت.

بارش برف که از روز جمعه در استان مازندران آغاز شد از دیروز با قطع برق و بسته شدن راه ها برای بسیاری از شهرستان های غرب استان مشکل آفرین شد.

بر اساس گزارش های دریافتی بارش برف در مناطق غربی مازندران تا صبح امروز دوشنبه ادامه داشت و ارتفاع آن در مناطق جلگه ای به بیش از یک متر و در مناطق کوهستانی نیز بیش از یک و نیم متر رسیده است.

قطعی برق سبب از کار افتادن پمپ بنزین ها و مراکز عرضه سی ان جی و تعطیلی نانوایی ها و مغازه ها شد و این وضعیت خودروهای امدادی و غیرامدادی را با کمبود سوخت و مردم را با کمبود نان و مواد غذایی رو به رو کرد.ایجاد اختلال در بی سیم های امدادی و تلفن همراه امدادگران نیز از پیامدهای قطعی برق در منطقه بود که سبب شد تا کار هماهنگی نهادها و دستگاه های امدادرسان و اطلاع رسانی بموقع و درخواست امداد از سوی مردم با مشکل مواجه شود.

قطعی برق و بسته شدن راه های روستایی بویژه در بخش کوهستانی و نبود سوخت برای خودروها هم وضعیتی را سبب شد تا حتی مسوولان منطقه از فرماندار تا بخشدار و دهیار نتوانند عمق واقعی بحران را پیش بینی و برای حل آن تدارکات لازم را فراهم کنند./ش ک

انتهای پیام ///

برچسب ها: تقاضا ، راهداری ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.