سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

ایجاد فضای باز برای تردد انفرادی زوار عتبات عالیات

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان دیدار از پایانه مرزی مهران تاکید کرد: باید فضای راحت و بازتری برای تردد انفرادی زائران عتبات عالیات عراق ایجاد شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علاءالدین  بروجردی با بیان این مطلب گفت:با توجه به گزارش های رسیده از حجم بالای تردد زائران عتبات عالیات از مرز مهران به ویژه در اربعین حسینی به کمیسیون امنیت ملی مجلس، در بررسی های نزدیک به این جمع بندی رسیدم که باید فضای بازتری را برای تردد زائران در مرز بین المللی مهران ایجاد کنیم.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کسانی که به عشق امام حسین (ع) و ائمه به کشور عراق سفر می کنند و ناهنجاری های فرهنگی نیز در این کشور وجود ندارد بنابراین با توجه به سیاست های کلان نظام باید تسهیلاتی در این زمینه فراهم کرد.
بروجردی تاکید کرد: معتقدیم محدودیت های که در ممنوعیت تردد زائران به عراق وجود دارد منطقی نیست.
این نماینده مجلس افزود: در بازگشتم با دعوت از سازمان حج و زیارت و وزرات امور خارجه و ارگان های مرتبط تصمیمی درست گرفته خواهد شد و به عنوان پیشنهاد مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به مسوولان نظام ارائه می شود تا تصمیم های اساسی در زمینه تردد انفرادی از مرز مهران اتخاذ شود.
وی یادآور شد: خوشبختانه مسوولان استان ایلام در مورد تردد انفرادی زوار عتبات عالیات عراق از مرز رسمی و بین المللی مهران دیدگاه مناسبی دارند و خواستار تصویب این موضوع هستند.
پایانه مرزی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام مهمترین کانون تردد گردشگران مذهبی مکان های مقدس ایران و عراق است.
نزدیک به شش هزار زائر ایرانی و عراقی حتی از کشورهای پاکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان روزانه از راه این پایانه بین المللی به شهر و مکان های زیارتی ایران و عراق سفر می کنند.
بیش از 230 هزار نفر در روزهای منتهی به اربعین حسینی برای شرکت در آیین های سوگواری سرور و سالار شهیدان جهان از پایانه مرزی مهران راهی عراق شدند. /ش ک
 
 
 
 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.