سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

برگزاری کارگاه‌های آموزشی علم و دین در استان‌ها

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به این که تعلیم و تربیت اسلامی با نگاه توحیدی محقق می شود، از برگزاری سه کارگاه آموزشی علم و دین در نیمه نخست اسفندماه در اسان های اصفهان، یزد و قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی در حاشیه نشست کمیته های استانی اصفهان، یزد و قزوین ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در قم با اشاره به این که یکی از برنامه های این ستاد استفاده از ظرفیت استان ها و اجرای برنامه های مشترک است، اظهار داشت: برگزاری کارگاه های علم و دین با موضوع "دین و فیزیک"، "زیست شناسی"، "ریاضی" و سایر رشته های علمی، بخشی از برنامه های مشترک ستاد همکاری ها و استان ها است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی علم و دین، ابراز داشت: بحث تلفیق فعالیت های دینی و آموزشی اقتضا می کند تا ظرفیت های متقابل دینی و رشته های علمی را شناسایی کرده و این ظرفیت ها را در اجرای برنامه های آموزشی به کار بگیریم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود: برخی از استان ها سابقه اجرای کارگاه های آموزشی را دارند و ظرفیت های خوبی را ارائه کردند و در نشست امروز نیز چگونگی برگزاری کارگاه های آموزشی علم و دین بررسی شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تاکید بر این که تعلیم و تربیت اسلامی با نگاه توحیدی محقق می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، در اولویت نخست، با دعوت از سرگروه های آموزشی برخی رشته ها و استفاده از اساتید توانمند، کارگاه علم و دین با موضوع "دین و فیزیک"، به میزبانی استان قزوین برگزار می شود.

وی با بیان این که کارگاه آموزشی "دین و زیست شناسی" نیز در استان یزد برگزار خواهد شد، گفت: فعالیت هایی برای تولید محتوای آموزشی "دین و فناوری" با همکاری کمیته استانی اصفهان صورت می گیرد و در نیمه سخت اسفندماه، این کارگاه در این استان برگزار خواهد شد./


برچسب ها: قم ، کارگاه ، آموزشی ، علم ، دین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.