سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این بیماری را با "آپاندیس" اشتباه نگیرید

کرون یک بیماری التهابی مزمن است که قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش را ممکن است درگیر کند و گاهی اوقات با آپاندیس اشتباه گرفته می‌شود.

علیرضا دلاوری فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کرون یک بیماری التهابی مزمن است که قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش را درگیر می‌کند و باعث التهاب و زخم شدید مخاط روده می‌شود که‌گاه به انسداد کامل یا نسبی روده منجر می‌شود و گاهی اوقات با آپاندیس اشتباه گرفته می‌شود. 

وی افزود: این بیماری، ناحیه انتهایی روده کوچک و روده بزرگ را درگیر می‌کند. بستگی به اینکه کجا را گرفتار می‌کند علائم فرق می‌کند اگر رودهٔ باریک را درگیر کند علائم سوء جذب را دارد و اگر رودهٔ بزرگ را درگیر کند بیشتر به شکل خونریزی خودش را نشان می‌دهد و اگر قسمت‌های فوقانی دستگاه گوارش مثل معده را درگیر کند بیشتر به شکل زخم‌های گوارشی نمایان می‌شود. 

این فوق تخصص گوارش و کبد دربارهٔ عوارض احتمالی این بیماری گفت: انسداد روده، درد و التهاب مفاصل، سوراخ شدن روده ملتهب، خونریزی و کم خونی از عوارضی هستند که به دنبال این التهاب ممکن است ایجاد شود. 
دلاوری دربارهٔ درمان این بیماری اظهار داشت: درمان از داروهای ضدالتهاب شروع می‌شود داروهایی که سیستم ایمنی بدن را کنترل می‌کند نیز تجویز می‌شود. گاهی اوقات نیاز به عمل جراحی وجود دارد. ادویه‌ها، فیبر و لبنیات موادی هستند که این افراد باید از خوردن آن پرهیز کنند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.