سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداري از 20 طرح آبي كشور

بهره برداري از 20 طرح آبي كشور در ايام دهه فجر امسال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ در ايام دهه فجر امسال 20 طرح آبي در كشور با اعتباري افزون بر سه هزار و 521 ميليارد ريال در هشت استان كشور شامل استان هاي گيلان، اصفهان، گلستان، خراسان رضوي، مازندران، قزوين، چهارمحال و بختياري و فارس به بهره برداري مي رسد.

تونل انتقال آب خدنگستان در فريدون شهر اصفهان با اعتباري افزون بر 450 ميليارد ريال با هدف انتقال سالانه 65 ميليون مترمكعب آب از سرشاخه هاي دز به حوضه زاينده رود، خط دوم لوله آبرساني از مخازن پيلاف به مخازن گورت در اصفهان با اعتباري افزون بر 300 ميليارد ريال با هدف تامين آب شرب مناطق شمال و شرق شهر اصفهان و شبكه آبياري و زهكشي رودشت جنوبي در اصفهان با اعتباري افزون بر 400 ميليارد ريال با هدف تامين آب كشاورزي از طرح هاي مهم قابل بهره برداري بخش آب كشور در ايام دهه فجر است.

در اين ايام همچنين عمليات حفاري تونل كوهرنگ سه در اصفهان با اعتباري افزون بر يكهزار و 672 ميليارد ريال با هدف تامين آب شرب و كشاورزي به پايان مي رسد.

بر اساس اين گزارش، عمليات اجرايي 35 طرح كوچك مديريت منابع آب در استان هاي گيلان و گلستان با هدف مهندسي رودخانه، تامين آب كشاورزي و كنترل سيلاب و نيز دو طرح آبي در استان كرمانشاه با مجموع سرمايه گذاري 385 ميليارد ريال در ايام دهه فجر امسال آغاز مي شود.

***بهره برداری از 20 طرح فاضلاب کشور در ایام دهه فجر

همچنين شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آغاز بهره برداری از 20 طرح بخش فاضلاب در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

گفتني است همزمان با ایام دهه فجر امسال 20 طرح بخش فاضلاب شامل جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب با اعتباری افزون بر 1500 میلیارد ریال در 14 استان کشور شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، فارس و هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.

برای انجام این طرح‌ها در مجموع 645 کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است.

این طرح ها شامل اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب مسكن مهر شهرهاي ميانه و عجبشير در آذربایجان شرقی به طول 20 کیلومتر، اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب بخشي از شهرهاي اردبيل و پارس آباد به طول 34 کیلومتر، اجراي خط انتقال فاضلاب شهر كاشان به طول 10 کیلومتر، اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب بخشي از شهر كرج، رجایي شهر و مهرشهر کرج به طول 40 کیلومتر و اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب مسكن مهر شهر بيرجند در خراسان جنوبی به طول 10 کیلومتر است.

همچنین شبكه جمع آوري فاضلاب بخشي از شهرهاي نيشابور، طرقبه، قوچان و سبزوار به طول 51 کیلومتر، اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب بخشي از شهر زنجان به طول شش کیلومتر، اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب مسكن مهر شهرهاي سنندج، قروه، كامياران، سقز و ديواندره در استان کردستان به طول هشت کیلومتر، اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب بخشي از شهر لاهيجان به طول 9 کیلومتر، اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب مسكن مهر شهرهاي خرم آباد، درود، كوهدشت و اليگودرز در استان لرستان به طول 15 کیلومتر، اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب بخشي از شهر شيراز به طول 64 کیلومتر و اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب بخشي از شهر بندرعباس به طول 9 کیلومتر در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

براساس این گزارش، طرح تصفیه خانه فاضلاب هرند در استان اصفهان، رامهرمز در استان خوزستان و گرگان در استان گلستان نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

این تصفیه خانه‌ها با ظرفیت 37250 مترمکعب و با اعتبار 167 میلیارد ریال احداث شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بهره بردازری ، طرح ، آب ، دهه فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.