سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

رونمایی از شناسنامه اسب اصیل ترکمن در خراسان شمالی

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : در ایام مبارک دهه فجر از شناسنامه اسب اصیل ترکمن در استان رونمایی می شود.


علی مبارکی در گفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، گفت: در سال جاري عمليات داده برداري و صدور شناسنامه ملي اسب اصیل ترکمن براي اولين بار در كشور در استان انجام شده و نخستین شناسنامه اسب اصیل ترکمن نیز در ايام الله دهه مبارك فجر رونمايي مي شود.

وی با بیان اینکه استان به عنوان خاستگاه پرورش اسب اصیل ترکمن در کشور است، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان علاوه بر حمایت‌های لازم از پرورش اسب اصیل ترکمن زمینه‌های صدور شناسنامه و صادرات اسب را نیز فراهم می‌کند.

مباركي اظهار داشت: در بخش معرفي تسهيلات و تامين نقدينگي واحدهای دامپروری استان ، 62 طرح به ارزش 28 ميليارد ریال به بانك كشاورزي معرفي شده است.

وی افزود: از محل تسهیلات سفر رهبری نیز سرمایه‌گذاران برای اجرای 11 طرح به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

معاون امور دام سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: بحث تزریق ژن های مناسب به گله هاي گوسفندي در استان، به صورت پایلوت در برخی از گله ها اجرا شده و تاكنون نیز نتايج خوبي به همراه داشته است.

مبارکی افزود : در سال گذشته در بین 400 راس گله گوسفند ژن های جدید انجام شده که با توجه به حصول نتایج مناسب، امسال با افزایش حجم عمليات، این طرح در بین دو هزار و 600 راس گوسفند اجرا شد./ش

برچسب ها: رونمایی ، شناسنامه ، اسب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.