سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور برقراری عدالت اجتماعی و برای اولین بار در تهران؛

سرانه های خدماتی پهنه ی شمال غرب تهران به تفکیک محله، ناحیه و منطقه ارزیابی می شوند

شهردارمنطقه 22،گفت: در 3 مقیاس محله ای، ناحیه ای و منطقه‌ای، قطب تفریحی گردشگری پایتخت به عنوان اولین منطقه در کلان شهر تهران، گام جدیدی در تامین سرانه های مورد نیاز شهروندان بر می دارد.

حسين مرادي در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود:این اقدام به منظور تدوین بودجه سال 93 و سالهای آینده صورت گرفته و طی آن برای نخستین بار در تهران، سرانه های خدماتی تدارک دیده شده در منطقه با تدوین جدول سرانه ها، به تفکیک محله، ناحیه و منطقه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

شهردار منطقه 22 با اعلام اینکه تخصیص صحیح منابع شهرداری، برقراری عدالت اجتماعی و بهره مندی یکسان شهروندان از توسعه شهری با توجه به کمبود منابع و بودجه، از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است، گفت: با استفاده از این روش، افزون بر ایجاد دسترسی مطلوب برای شهروندان در خصوص بهره مندی از امکانات و خدمات فراهم شده در شهر ، توازن و تناسب در ایجاد سرانه های لازم در منطقه برقرار خواهد شد

وی در تشریح چگونگی اجرای این طرح افزود: ضمن تشکیل جلساتی با حوزه ها و نواحی همچنین با استفاده از نظرات مشاور، سرانه های مذهبی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، فضای سبز و ... در مقیاس محله، با برداشت دقیق از وضع موجود و بر اساس شاخصهای جمعیت، شعاع دسترسی و موقعیت همچنین با لحاظ سرانه های مطلوب شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب سال 89 بررسی و اولویت بندی شده است. حوزه برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 22، در این خصوص با استفاده از آخرین روشها و در قالب برنامه استراتژی توسعه شهری (CDS) همچنین صرف 5 هزار و 600 نفر ساعت کار کارشناسی در بستر GIS و  با هدف تدوین برنامه اجرایی به منظور هدفمندسازی بودجه این طرح را پایه ریزی کرده است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: سرانه ، عدالت ، خدمات ، پهنه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.