سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

مصرف پروتئین«whey» در پیشگیری از تشکیل تومورهای سرطانی

علی اشرف رشیدی با بیان اینکه نوع تغذیه می تواند در بروز سرطان هااثرگذار باشد، گفت: تحقیقات نشان داده که میزان ابتلا به سرطان کولون(روده بزرگ) در افرادی که به میزان زیاد گوشت قرمز مصرف می کنند بیشتر از سایرین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


این کارشناس تغذیه گفت:مصرف زیاد غذاهای تند، پرنمک وغذاهای فرآوری شده نظیر برگرها احتمال ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش بخصوص سرطان معده را افزایش می دهد.

به گفته رشیدی تحقیقات نشان می دهد پرهیز از مصرف موادغذایی خطرزا به میزان 20 تا 25 درصد از بروز سرطان های دستگاه های گوارش جلوگیری می کند.

وی سپس مصرف سبزیجات و گیاهان برگ سبز، میوه ها، غلات، حبوبات و... را در پیشگیری از بروزسرطان های دستگاه گوارش مهم ارزیابی کرد.

ویکنترل وزن را یکی دیگر از فاکتورهای موثر در پیشگیری از بروز سرطان ها دانست و گفت: افزایش یا کاهش وزن ناگهانی و غیرقابل توجیه نیاز به بررسی دارد.

وی سپس مصرف پروتئین«whey» را در پیشگیری از تشکیل تومورهای سرطانی موثر دانست و گفت: این پروتئین در شیر و پنیر دیده می شود.

رشیدی مصرف کافی آب، عدم مصرف یا کاهش مصرف مایعات به همراه غذا وپرهیز از مصرف غذاهای خیلی داغ را درپیشگیری از بروز سرطان مهم دانست/ش ک

برچسب ها: کرمانشاه ، مصرف ، پروتئین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.