سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

افتتاح 302 پروژه عمرانی و صنعتی در آذربایجان غربی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از افتتاح 302 پروژه عمرانی، صنعتی، خدماتی و تولیدی در طول دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، هادی بهادری در نشست مطبوعاتی خود که در ارتباط با پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح آذربایجان غربی در دهه فجر برگزار شد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 35 سال گذشته پروژه‌های عمرانی متعددی در سطح کشور کلید خورده که منشا خیر و برکت متعددی برای ملت ایران شده است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 پروژه در حال حاضر در آذربایجان غربی در دست اقدام است، ادامه داد: با توجه به چالش‌های موجود در ارتباط با تامین اعتبار پروژه‌ها، روند انجام این پروژه‌ها در کشور کند شده است که در این راستا نظام تامین مالی با تعیین تکلیف پروژه‌های کلنگ‌زنی شده باید تدابیری برای رفع این مسئله بیندیشد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از افتتاح 302 پروژه عمرانی و خدماتی در ایام دهه فجر در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 243 پروژه عمرانی بوده و 59 پروژه خدماتی، صنعتی، کشاورزی و تولیدی هستند که طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی را رقمی افزون بر 104 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های خدماتی، صنعتی، کشاورزی و تولیدی نیز 203 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بیش‌ترین تعداد پروژه‌های افتتاحی دهه فجر را مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان با 302 مورد پروژه عنوان کرد و افزود: شرکت توزیع نیروی برق، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز به ترتیب با 29، 27 و 21 پروژه بیش‌ترین تعداد پروژه‌های افتتاحی را داشته‌اند.

بهادری بیش‌ترین حجم پروژه‌های افتتاحی را نیز مربوط به ارومیه با 51 مورد عنوان کرد و افزود: شاهین‌دژ، مهاباد و تکاب نیز به ترتیب با 23، 20 و 19 پروژه به ترتیب بیش‌ترین تعداد پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری در دهه فجر را داشته‌اند.

وی همچنین به لحاظ اعتباری، سهم شهرستان بوکان در جذب اعتبار برای پروژه‌های افتتاحی را با 26 میلیارد تومان بیش‌تر از دیگر شهرستان‌های استان اعلام کرد و گفت: پس از بوکان، ارومیه، مهاباد و میاندوآب به ترتیب با صرف 23، 16 و 6,7 میلیارد تومان هزینه، بیش‌ترین اعتبارها در اجرا و تکمیل پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

بهادری با اشاره به افتتاح 60 پروژه شاخص در استان، افتتاح کارخانه کیمیا کلر کبودان در 35 کیلومتری جاده سلماس و با صرف 67 میلیارد تومان اعتبار را شاخص‌ترین پروژه‌ قابل افتتاح استان به لحاظ جذب اعتبار اعلام کرد و افزود: شرکت نورد لوله خاورمیانه، سهند درب سلماس و هتل تارای مهاباد از دیگر پروژه‌های شاخص قابل افتتاح در روزهای آینده در استان محسوب می‌شوند که بیش‌ترین میزان اعتبار برای اجرا و تکمیل آن‌ها هزینه شده است./ش ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.