سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدايت خبر داد:

تحويل دومين كشتي اقيانوس پيماي ايراني تا پايان امسال

رئيس هيئت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران "ايدرو" گفت: كشتي "ايران-شهركرد" دومين كشتي كانتينر بر اقيانوس پيماي ايراني تا پايان سال جاري تحويل كشتيراني جمهوري اسلامي ايران مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد هدايت در بازديد از مجتمع كشتي سازي ايزو ايكو در بندرعباس با بيان اين مطلب افزود: تمام توان مجموعه ايزو ايكو بسيج شده تا وعده وزير صنعت، معدن و تجارت مبني بر تحويل دومين كشتي اقيانوس پيماي ساخت كشور تا پايان سال جاري و تحويل سومين فروند آن در نيمه اول سال آينده محقق شود.

وي ضمن قدرداني از تلاش هاي انجام شده در اين مجموعه گفت: كشتي سازي را در كشور به نام "ايزو ايكو" مي شناسند و اين مجموعه بايد با تلاش شبانه روزي از اعتبار خود دفاع كند.

هدايت در خصوص پيشبرد پروژه هاي نفت و گاز ايزو ايكو تصريح كرد: روند انجام كارها در اين زمينه مناسب بود.

اين روند بايد حفظ شود و تحويل پروژه ها در زمان معين انجام گيرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تحريم هاي موجود افزود: با اتحاد كامل و استفاده از توان مهندسي داخلي، مي توان با مشكلات مقابله كرد.

وي ادامه داد: سازمان گسترش نيز تمامي امكانات خود را در اختيار ايزو ايكو و صنعت كشتي سازي قرار خواهد داد.

گفتني است، شركت مجتمع كشتي سازي و صنايع فرا ساحل ايران "ايزو ايكو" بزرگترين شركت خاورميانه در زمينه كشتي سازي است كه تاكنون يك دستگاه كانتينر بر اقيانوس پيماي 30 هزار تني، "كشتي ايران-اراك" را تحويل كشتيراني جمهوري اسلامي ايران داده و دو فروند كشتي مشابه ديگر با نام هاي "ايران-شهركرد" و "ايران-كاشان" را در دست احداث دارد.

از ديگر پروژه هاي مهم در دست احداث ايزو ايكو مي توان به پروژه حوضچه هاي خشك اشاره كرد كه شامل 2 حوض ساخت و تعمير كشتي در بندرعباس است.

با احداث اين حوضچه ها امكان تعمير كشتي هاي 300 هزار تني و سوپر تانكرها در كشور ايجاد مي شود كه مي تواند به شناورهاي عبوري از منطقه نيز انواع خدمات را ارائه كرده و منجر به ارز آوري براي كشور شود.

لازم به ذكر است شركت ايزو ايكو همچنين مجري ساخت چندين جكت در فازهاي مختلف پارس جنوبي است./ک
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.