سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان:

حل معضلات نظام سلامت نيازمند مشاركت چندجانبه است

رئيس کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان به نقش پررنگ رسانه در پيشگيري و آموزش جامعه و همچنين ضرورت ارتقاي سطح دانش افراد تاكيد كرد و گفت: گسترش آگاهي دهي عمومي و حل معضلات نظام سلامت نيازمند يك مشاركت چند جانبه از سوي دستگاه‌هاي مرتبط است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران  "برنامه جامع کنترل سرطان" ،عباسپور نصاری ضمن اعلام این خبر که کنگره ملی " برنامه جامع کنترل سرطان " از 15 تا 17 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: علاوه بر این همایش روز جهانی سرطان نیز در بعدازظهر روز سه شنبه پانزدهم بهمن ماه مقارن باچهارم فوریه برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های مفید و ارزشمندی برای این کنگره در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به طراحی 20 پانل و کارگاه با موضوعات عام و تخصصی مرتبط با سرطان اشاره کرد.دبیر شورای بیماری‌های خاص سازمان صدا وسیما به حضور وزیر بهداشت،نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین وزرا، مقامات ارشد رسانه ملی،مديران، تهيه كنندگان، ورزشكاران و هنرمندان  در اين همايش و كنگره سه روزه اشاره كرد و گفت: براي نخستين بار در كشور از پزشكان نمونه و تلاشگر در عرصه درمان سرطان تقدير مي‌كنيم.

همچنين قدرداني از  خيريه‌ها وسازمان‌هاي مردم‌نهاد، تهيه كنندگان، خبرنگاران رسانه ملي و مطبوعات فعال در عرصه  مبارزه با سرطان كه نقش حائزاهميتي در ارتقاي سلامت جامعه داشتند، در ذيل برنامه‌هاي اين كنگره گنجانده شده است.وي به فرمايشات مقام معظم رهبري و رويكرد ايشان به انسان سالم به عنوان محور توسعه اشاره كرد و گفت: اين كنگره در راستاي عمل به موكدات معظم له به دستگاه‌هاي اجرايي پيرامون ارتقاي سلامت مردم برنامه‌ريزي شد.

رسانه ملي همواره در اين امور پيشگام بوده و اميدوار است اين كنگره بتواند باتصويب برنامه ملي سرطان كه شامل چهار ركن اساسي است، نقطه روشني بر صفحه مبارزه با بيماري‌ها و ارتقاي سلامت باشد.پورنصاري افزود: پيشگيري، تشخيص زودهنگام، تشخيص قطعي و درمان ومراقبت‌هاي حمايتي- تسكيني چهار اقدام ياد شده هستند كه نتيجه اجراي آنهاكاهش ميزان ابتلا به سرطان، كاهش ميزان مرگ و مير ناشي از سرطان و ارتقايكيفيت زندگي بيماران است.

رئيس کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان با بيان اينكه بر اساس مطالعات انجام شده حدود 40 درصد سرطان‌ها قابل پيشگيري هستند گفت: همين جاست كه نقش پررنگ رسانه در پيشگيري و آموزش جامعه و همچنين ضرورت ارتقاي سطح دانش افراد نمايان مي‌شود. شناخت عوامل خطر و مراجعه بهنگام به پزشك نيازمند آگاهي‌دهي و اطلاع رساني است.وي به نقش موثر رسانه ملي در زمينه فرهنگ سازي، اميدآفريني و ترويج سبك زندگي سالم اشاره و اظهار داشت: بر همين اساس به طور جدي به موضوع ورود پيدا كرده‌ايم و اميدواريم با برگزاري كنگره پيش رو نتايج مطلوبي به دستآوريم.

پورنصاري در پاسخ به پرسشي مبني بر چگونگي حمايت از تهيه كنندگان رسانه ملي براي توليد برنامه‌هاي سلامت محور گفت: توليد برنامه‌هاي مفيد دردرجه اول اهميت از حيث تامين اعتبارات قرار دارد.

از اين ميان سلامتي نيزبه طور خاص مورد توجه است و اكنون شاهد پخش برنامه‌هاي سلامت محور متنوعي از شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما هستيم.رئيس کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان افزود: البته معتقديم اقداماتانجام شده كافي نيستند و گسترش آگاهي دهي عمومي و حل معضلات نظام سلامتنيازمند يك مشاركت چند جانبه از سوي دستگاه‌هاي مرتبط است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرطان ، کنگره ، پیشگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.