سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر مهمترين اخبار "بین الملل"يكشنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "بین الملل " که در روز يكشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: هشتمین جلسه بررسی لایحه بودجه 93 آغاز شد ، برگزاری همایش "بیداری اسلامی و استحکام ساخت درونی نظام"، تمایل قطعی اوکراین برای روابطی گسترده و در چهارچوب منافع دو کشور با تهران و.. است

مهمترین عناوین خبری گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است

"رادیو بی‌بی‌سی" چگونه نخست وزیر پهلوی را به استعفا واداشت؟



 حکیمی فرتوت و سالخورده که دیگر مستأصل شده بود در 3 بهمن 1324، با این خبری که از "رادیو بی‌بی‌سی" مخابره شد، از سمت نخست‌وزیری استعفا کرد. متن خبر "بی‌بی‌سی" به این قرار بود؛ "از تهران خبر می‌رسد که سرریدر بولارد سفیر کبیر انگلیسی و والاس‌مری سفیر کبیر آمریکا در تهران به دولت پیشنهاد کرده‌اند که با تشکیل یک کمیته سه نفری که از نمایندگان شوروی، انگلیس و آمریکا تشکیل شده، موافقت نماید تا اوضاع ایران را به طور عموم و اوضاع آذربایجان به طور خاص مورد بررسی قرار دهند.

پایان دراماتیک رویای آمریکایی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران / پایگاه‌های منطقه‌ای آمریکا در چه فاصله‌ای از مرزهای ایران هستند؟



 با توجه به شرایط و فاصله پایگاه‌های آمریکایی تا ایران و همچنین با توجه به توان موشکی بی‌نظیر کشورمان، شاید بتوان منظور سردار سلامی از اینکه "تمام مبادی عملیاتی دشمن در منطقه در هر سطح، حجم و مکانی زیر آتش ماست" را بهتر بفهمیم.

آغاز هشتمین جلسه بررسی لایحه بودجه 93 / جلسات مجلس به صورت سه شیفت دنبال می‌شود
 یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی بهارستان در نوبت عصر آغاز شد.

تمایل قطعی اوکراین برای روابطی گسترده و در چهارچوب منافع دو کشور با تهران

وزیرامور خارجه اوکراین نیز در دیدار وزیر خارجه کشورمان ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط دو جانبه و همکاری‌های دو کشور، که کیف تمایل قطعی برای روابطی گسترده و در چهارچوب منافع دو کشور با تهران دارد.

10 درصد منابع صندوق توسعه به بخش‌های خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی غیردولتی تعلق می‌گیرد
 با موافقت نمایندگان 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی ناشی از اجرای قانون بودجه 93 به بخش‌های خصوصی،‌ تعاونی‌، بنگاه‌های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی، غیردولتی صنعت، معدن و گردشگری اختصاص می‌یابد.

سینما نیازمند توجه جدی مسئولان است
 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به نقش سینما در انتقال روح حماسه به نسل آینده، تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر می‌تواند زبان جدیدی برای اشاعه فرهنگ ایرانی - اسلامی در دنیا باشد.

جهانگیری به سیستان و بلوچستان سفر می‌کند
معاون‌اول‌ رئیس‌جمهور به منظور انجام سفری یك‌روزه به استان سیستان و بلوچستان، فردا صبح(دوشنبه) وارد این استان خواهد شد.

هشتمین جلسه بررسی لایحه بودجه 93 آغاز شد

 نوبت عصر یکصدوهفتادو هشتمین جلسه علنی بهارستان دقایقی قبل آغاز شد.

برگزاری همایش "بیداری اسلامی و استحکام ساخت درونی نظام"

 هجدهمین همایش سراسری آموزشی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تحت عنوان "بیداری اسلامی و استحکام ساخت درونی نظام" روزهای 19 و 25 بهمن‌ماه در شهر یزد برگزار می‌شود.

نشريه "بخارا" و روزنامه "خراسان" پرونده‌های امروز دادگاه مطبوعات
 یک منبع آگاه گفت: نشريه بخارا به علت نشر مطالب خلاف موازين اسلامي با اكثريت آراء مجرم شناخته شد اما دادگاه مطبوعات، پرونده روزنامه خراسان را که به علت نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشويش اذهان عمومي در حال بررسی بود مجرم ندانست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.