سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر دفاع سابق مصر : سالهاست که نظامیان بر مصر حکومت می‌کنند

نبیل فؤاد معاون وزیر دفاع سابق مصر گفت : 60 سال است که نظامیان بر مصر حکومت می‌کنند. وی افزود: اعلام وضعیت فوق‌العاده بخشی از حکومت نظامی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "صدی البلد" ، نبیل فؤاد معاون وزیر دفاع سابق مصر در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری گفت : در 60 سال گذشته حکومت مصر حکومتی نظامی بوده است ، اما برحسب شرایط ، درجات آن متفاوت بوده است .

وی گفت : حکومت نظامی یعنی اینکه نظامیان ، از رئیس دولت گرفته تا وظائف اصلی در حکومت را نظامیان متولی آن شوند و اینکه قوانینی که برکشور حکمفرما می‌باشد قوانین فوق‌العاده و اضطراری باشد به مانند قانون اعلام حالت فوق‌العاده.

وی گفت : در شرایط حکومت نظامیان ، دادگاه‌های نظامی برخلاف اینکه قانون آن را منع کرده برگزار می‌گردد و شهروندان درمقابل دادگاه نظامی‌محاکمه می‌شوند و این جزء اصلی و نشانه بارز از حکومت نظامی است که برای ارعاب بخش مشخصی که حکومت نظامیان آن را تهدیدی برای امنیت کشور می‌دانند ، انجام می‌شود.

وی گفت : مصر پس از کشته شدن انورسادات و درحین جنگ‌های این کشور شاهد مراحل بسیار شدیدی از حکومت نظامی بوده است و اکنون نیز یک نوع حکومت نظامی اما متفاوت با آنچه در دوره جمال عبدالناصر و حسنی مبارک روی داده ، در جریان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، نظامی ، دفاع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.