سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سبک زندگی اسلامی عامل خودسازی و خودشناسی در جامعه

هدف و اولویت اصلی سازمان بسیج دانشجویی کشور، خودسازی و خودشناسی در راستای آشنایی با قرآن و عترت می باشد.

مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، درحاشیه برگزاری جشنواره " قرآن و عترت با اعلام ایجاد کارگاه های و قرآنی در مراکز آموزش عالی گفت: یکی از مهم ترین اولویت های ما برنامه ریزی در بخش درونی مراکز آموزشی می باشد.

رحیم قربانی در ادامه افزود: در نظر داریم که دوره های ترمی " تدبر در قرآن " را برگزار کنیم که این از برنامه های سبک زندگی و تبیین آن در عرصه های مختلف است.

وی با اعلام در نظر داشتن برنامه هایی در بخش مهدویت، حفظ و نشر قرآن و هیئات مذهبی در دانشگاه ها افزود: در کنار این مباحث سیاسی و هیاهو های اجتماعی باید به فکر یک کار بنیادین و اثر گزار باشیم تا بتوانیم خلا به وجود آمده در گذشته و بی توجهی های موجود به این بحث با اهمیت را پر کنیم.

قربانی هدف از برگزاری جشنواره " قرآن و عترت" در خراسان رضوی را انس و الفت دانشجویان بسیجی با قران، عترت و متون ائمه خواند و گفت: به منظور ایجاد تقویت فضای روحی و معنوی در مراکز آموزشی عالی کشور همه ساله جشنواره ای با عنوان " قرآن و عترت " برای دانشجویان بسیجی سراسر کشور برگزار می شود.

وی مقاله نویسی را ویژه ترین بخش این جشنواره عنوان کرد و گفت: موضوع و محوریت این بخش "حماسه در شرایط تحریم" می باشد که مرتبط با زندگانی امام حسن عسکری (ع) می بتاشد.

قربانی در خصوص انتخاب خراسان رضوی و شهر مشهد به عنوان میزبان یازدهمین جشنواره " قرآن و عترت" گفت: شش استان از جمله تهران، همدان، گلستان و.. برای میزبانی این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند اما ما با بررسی های دقیق به این نتیجه رسیدیم که خراسان رضوی و مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران پتانسیل برگزاری این جشنواره را دارند.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص خودسازی گفت: هدف و اولویت اصلی سازمان بسیج دانشجویی کشور، خودسازی و خودشناسی در راستای آشنایی با قرآن و عترت می باشد.

مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور با اعلام شرکت 40 هزار دانشجو از سراسر کشور در این جشنواره افزود: 360 دانشجو به مرحله نهایی راه یافته اند که باید در رشته های حفظ و قرائت قرآن کریم، مداحی، دکلمه خوانی و سخنوری به رقابت بپردازند.

گفتنی است این جشنواره فردا 14 بهمن ماه در محل همایش های دانشگاه علوم اسلامی حرم مطهر رضوی افتتاح می شود به مدت سه روز ادامه دارد./ز

برچسب ها: خود ، جامعه ، زندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.