سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

ایجاد ارتباط میان حوزه و شورای عالی ایرانیان ضروری است

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: ایجاد تعامل و همدلی میان حوزه‌های علمیه و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور امری ضروری و لازم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی در دیدار با دبیر و اعضای شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با مدیریت حوزه‌های علمیه اظهار کرد: رسیدگی نظام اسلامی به همه ایرانیان داخل و خارج از کشور امری ضروری و واجب است.

وی اذعان کرد: نظام اسلامی هم در این میان وظیفه خود می‌‌داند که به ایرانیان خارج از کشور هم توجه لازم را داشته و از آنها حمایت کند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در سال 1383 و به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده است خاطرنشان کرد: دبیر شورا نیز بسیاری از کارها را به نیابت از رئیس انجام می‌دهد و به سامان‌دهی امور می‌پردازد.

وی ادامه داد: در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور شش کارگروه فعال هستند که یکی از آنها کارگروه دین و اندیشه به ریاست مدیر حوزه‌های علمیه و دبیری معاونت بین‌الملل حوزه‌هاست.

زمانی با اشاره به ضروری بودن ایجاد تعامل و همدلی میان حوزه‌های علمیه و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور عنوان داشت: اگر این دو نهاد با یکدیگر همکاری لازم را نداشته باشند نمی‌توان به شؤونات دینی ایرانیان خارج‌نشین به خوبی رسیدگی کرد.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه رابطه میان حوزه‌ها و شورای عالی ایرانیان را ارتباطی دو طرفه دانست و تصریح کرد: برقراری تفاهم بر اساس زمینه‌های همکاری مشترک می‌تواند گام مهمی در ارتباط فی مابین میان حوزه و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور باشد و در نهایت هم به جمع‌بندی خوبی در این زمینه برسیم./

برچسب ها: قم ، ارتباط ، حوزه ، شورا ، ایرانیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.