سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

50 درصد کارگران اردبیل مشمول سبد کالایی

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل گفت: از 395 هزار کارگر استان اردبیل تنها 50 درصد مشمول دریافت سبد کالایی هستند که تلاش می‌کنیم مشکل به وجود آمده در پرداخت سبد به مابقی کارگران برطرف شود.

مرتضی مقدم امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این نحوه پرداخت سبد کالایی را مناسب و عادلانه نمی‌دانیم و معتقدیم باید همه کارگران مشمول دریافت این سبد باشند چرا که قشر کارگر ضعیف‌ترین و شکننده‌ترین قشر در برابر تورم و گرانی‌ها سال‌های اخیر بوده و نتوانسته است آنگونه که مطلوب بوده تامین معاش و زندگی مناسبی را داشته باشد.

وی گفت: به هیچ‌وجه در حذف بخشی از کارگران از سبد کالایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دخیل نیست بلکه مشکل به وجود آمده ناشی از برخی بی‌تدبیر‌های وزارت صنعت و معدن و تجارت است که قول دادند مشکل پیش آمده را به هر نحو ممکن برطرف کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل یادآور شد: در حالی که وزارت کار لیست کارگران را برای پرداخت این سبد کالایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه داده بود اما در دقیقه 90 بخشی از این اسامی حذف شده و کارگران همچنان سرگردانند که آیا مشمول این سبد کالایی می‌شوند یا نه.

مقدم تصریح کرد: هر انسان منصفی با شرایط تورمی موجود باید قضاوت کند که حقوق ماهیانه 400 هزار تومان چه جایگاهی در تامین زندگی یک خانواده دارد که عده‌ای بخواهند مزایایی همچون سبد کالایی که بعد از سال‌ها به این جامعه به این جامعه ضعیف تعلق می‌گرفت اینگونه دچار بی‌مهری شده و یا قشر کارگر از پرداخت این سبد محروم بماند.

وي اظهار امیدارواری کرد با پیگیری‌ها و حرکت‌های صحیح مشکلات و نارسایی‌ها به وجود آمده برطرف شده و همه کارگران بتوانند از این سبد کالایی استفاده کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، سبد ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.