سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

طنین آهنگین فارسیها در کشور قزاقستان

شیرازیها شهرهای کشور قزاقستان را آهنگین می کنند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ گروه موسیقی "هم نوازان ایران" به سرپرستی کاوه پیمان هنرمند شیرازی 17 کنسرت را در 4 شهر بزرگ قزاقستنان اجرا می کنند.

این هنرمند و نوازنده تار بیان کرد: به مناسبت دهه فجر برنامه های فرهنگی و هنری متعددی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهای مختلف برگزار می شود که از گروه "هم نوازام ایران " نیز برای حضور در کشور قزاقستان دعوت به عمل آمده است .

پیمان همچنین از حضور در دو مرکز مهم هنری و دانشگاهی این کشور نیز خبر داد و گفت: در حاشیه اجرای این کنسرت ها در دانشگاه فارابی و آکادمی ملی قزاقستان درباره موسیقی ایرانی سخنرانی می کند .

این هنرمند با بیان اینکه گروه در چهار شهر آلماتی پایتخت قزاقستان ،کاراگاندا،مرکه و آستانا به اجرای برنامه خواهد پرداخت افزود: این برنامه در قالب 17 کنسرت از 13 تا 23 بهمن ماه به اجرا در خواهد آمد.

از نکات قابل توجه اجراهای این گروه ، جان بخشیدن به تصنیف های قدیمی و به یاد ماندنی موسیقی ایرانی از جمله آثاری از درویش خان و علی اکبر شهنازی است .

گرو "هم نوازان ایران" از سال 87تشکیل شده است و در نخستین دوره جشنواره موسیقی فارس مقان اول را کسب کرد و علاوه بر اجرا در جشنواره بین المللی موسیقی فجر کنسرت های متعددی را برگزار کرده است این گروه اسفند ماه امسال در شیراز به روی صحنه می رود ./ب

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.