سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکزي/

ساماندهی تولید گیاهان دارویی استان مرکزی در گرو تشکیل ستاد راهبردی

راه‌اندازی ستاد راهبردی گیاهان دارویی در استان مرکزی به ساماندهی تولید و تجارت در این بخش کمک می‌کند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسین رفیعی، مسئول راه‌اندازی مرکز تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، بهترین راهکار جهت ساماندهی تولید گیاهان دارویی در استان را ایجاد یک ستاد راهبردی در این حوزه دانست.

وی با بیان اینکه برخی از استان‌ها نسبت به ایجاد این ستاد اقدام کرده و دستگاه‌های مختلفی به عضویت این ستاد در آمده‌اند، توسعه کشت گیاهان دارویی را با توجه به مزایای اقتصادی قابل توجه آن در گرو همکاری بخش‌های مختلف ذیربط در این حوزه دانست و افزود: از فعالیت جزیره‌ای دستگاه‌های مختلف در این حوزه منافع چندانی نصیب استان نخواهد شد.

وی با تأکید بر وجود پتانسیل و ظرفیت تولید انواع مختلفی از گیاهان دارویی که برخی ویژه استان مرکزی نیز هستند افزود: فعالیت‌های متمرکز و مؤثر دستگاه‌های ذیربط در این بخش می‌تواند از انقراض گونه‌های گیاهی دارویی جلوگیری کند.

وی حجم تجارت گیاهان دارویی در دنیا را 40 تا 60 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: براساس آمار، میزان بسیار کمی از این حجم تجارت متعلق به ایران است.

رفیعی گفت: با برنامه‌ریزی اصولی و کاربردی و آگاهی‌بخشی به کشاورزان درخصوص مزایا و میزان سودآوری تولید گیاهان دارویی می‌توان سهم ایران و استان را در این تجارت پرسود به شکل چشمگیری افزایش داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌انداری ستاد یاد شده یکی از ارکان اصلی در دستیابی به این هدف و ساماندهی این حوزه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: اراک ، گیاهان ، دارویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.