سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دارو تا پایان سال گران نمی شود

افزایش تعرفه و قیمت دارو اعلام نشده است و فعلا افزایش قیمت نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش قیمت دارو مربوط به تجارت دارو بوده و موضوعی کشوری است، اظهار کرد: با توجه به ثابت بودن نرخ ارز بعید می‌دانم فعلا افزایش قیمتی در زمینه دارو داشته باشیم.

محمدرضا صابری با اشاره به اینکه در شهریور حدود 70‌قلم دارو در مشهد کمبود داشتیم، افزود: خوشبختانه در حال حاضر در کمتر از 30‌قلم کمبود دارو داریم.

صابری خاطرنشان کرد: در تامین داروهای بیماران خاص مانند سرطانی‌ها مشکل و کمبودی نداریم، بلکه از نظر داروهای بیماران عصبی و افسردگی دچار کمبود هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره قاچاق دارو نیز گفت: پدیده قاچاق دارو همچنان وجود دارد؛ البته بخشی از قاچاق‌ها برمی‌گردد به داروهای خاص، مثل داروهای لاغری، مکمل‌های بدن‌سازی، محرک‌های جنسی و داروهایی که در ماهواره تبلیغ و به صورت غیر‌مجاز وارد کشور می‌شود.

صابری خاطرنشان کرد: بیشتر داروهای قاچاق جزو داروهای اساسی نیستند و از مطالبات اقشار خاص‌اند که می‌خواهند میانبرهایی را طی کنند.

وی با اشاره به نظارت دانشگاه علوم‌پزشکی بر داروخانه‌ها تصریح کرد: اگر داروی قاچاقی کشف شود، جمع‌آوری می‌شود و پس از تشکیل پرونده، مراحل قانونی همچون تعلیق پروانه دارو، تعلیق مسئول فنی و معرفی به مراجع قضایی صورت خواهد گرفت.

صابری در هشداری به مردم گفت: داروهای خارجی حتما باید دارای هولوگرام شرکت و برچسب اصالت دارو و آرم تایید وزارت بهداشت و درمان باشد./ش ک

برچسب ها: دارو ، گران ، نشدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.