سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله گسترده ارتش عراق به آخرین پایگاه‌‌های گروه تروریستی داعش در الانبار

منابع رسمی در استان الانبار امروز خبر از درگیری‌های مجدد بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح که در پی حمله گسترده‌ ارتش به آخرین پایگاه‌های داعش روی داده ، دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "شفق نیوز" ، منابع رسمی مطلع در استان "الأنبار" عراق امروز یکشنبه خبر دادند که در طی حمله نظامی به شهر الرمادی که در چندین محله از این شهر اجرا شد ، درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و مسلحان گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش روی داد.

این جنگ‌ها و درگیری‌ها بین نیروهای پلیس وعشایر طرفدار دولت برضد افراد مسلح استان الأنبار روی داده است.

نیروهای ارتش عراق پیشتر در حومه این استان برای یک عملیات نظامی گسترده که هم اکنون آغاز گردیده تجمع کرده بودند.

یک منبع خبری در گفتگو با "شفق نیوز" گفت : درگیری‌ها فورا با پیشروی نیروهای عراقی در مناطق "الملعب" در شرق رمادی و "الضباط" در جنوب شهر از ساعات ابتدایی صبح تا الآن شروع گردید.

وی گفت : خبرها از درگیری‌های بین نیروهای عراقی و داعش از کشته‌و مجروح شدن نیروهای هردو طرف درگیر می‌رساند.

خبرنگار "شفق نیوز" اعلام کرده است که به‌سبب قطعی ارتباطات و اینترنت اطلاع از جزئیات بیشتر دشوار می‌باشد.

شایان ذکر است که وزرات دفاع عراق دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود : نیروهای مسلح و عشایر و پلیس ملی اقدام به پاکسازی آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در شهر الرمادی در منطقه "الملعب" خواهند کرد.

حمله نظامی نیروهای عراقی به گروه داعش در پی کشته شدن یکی از فرماندهان ارتش این کشور و تعدادی از افسران و سربازان در حین تعقیب تعدادی از عناصر تروریستی این گروه در استان "الأنبار" روی می‌دهد.


همچنین یک روزنامه دولتی در اردن به‌نقل از منابعی که از آن نام نبرده است امروز یکشنبه اعلام کرده : اوضاع امنیتی در استان " الأنبار" عراق منجر به متوقف شدن کمک‌های نفت خام عراق به اردن گردیده است.

روزنامه "الرأی" از قول این فرد نوشته است : کمک‌های نفتی عراق به اردن دو روز است که تقریبا به علت اوضاع وخیم امنیتی در استان الأنبار که در مرز عراق و اردن واقع شده است ، متوقف گردیده است.

اردن حدود 10 تا 12 هزار بشکه از نفت خام عراق را روزانه و با قیمت‌هایی مناسب و ترجیحی که 18 دلار در هر بشکه کمتر از قیمت بازارهای جهانی است را از این کشور وارد می‌کند که این مقدار 10 درصد از نیاز‌های نفتی اردن را که مابقی آنرا از عربستان وارد می‌سازد ، تأمین می‌کند.

تانکرهای عراقی اقدام به انتقال نفت از پالایشگاه "بیجی" در 250 کیلومتری شمال بغداد به سمت مرزهای اردن می‌کنند و مسافت 750 کیلومتری را تامرزهای اردن می‌پیمایند و در آن‌جا اقدام به تخلیه آن می‌کنند تا تانکرهای اردنی این نفت ها را به پالایشگاه "الزرقاء" در 23 کیلومتری شمال شرق عمان ببرند.


انتهای پیام/ 
برچسب ها: بین الملل ، عراق ، داعش ، کشته ، زخمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.